تازه‌ترین رویدادهای شبکه های هیسپان، پرس تی وی و آی فیلم حاکی از پخش فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» با دوبله اسپانیایی از آنتن شبکه هیسپان، تولید مستند «سر عشق» با موضوع تعزیه، در شبکه آی فیلم و پخش دو مستند «سال های وحشی» و «امپراطوری طلا» از آنتن پرس تی وی است.

ررسی «امپراطوری طلا» از نگاه پرس تی وی/ پخش «مینای شهر خاموش» به زبان اسپانیایی

به گزارش قدس آنلاین، تازه‌ترین رویدادهای شبکه های هیسپان، پرس تی وی و آی فیلم حاکی از پخش فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» با دوبله اسپانیایی از آنتن شبکه هیسپان، تولید مستند «سر عشق» با موضوع تعزیه، در شبکه آی فیلم و پخش دو مستند «سال های وحشی» و «امپراطوری طلا» از آنتن پرس تی وی است.

«عزت الله انتظامی» با «مینای شهر خاموش» در هیسپان تی وی

عزت الله انتظامی با فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» به کارگردانی امیر شهاب رضویان، میهمان شنبه سینمایی شبکه اسپانیایی زبان هیسپان است.

فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» محصول سال ۱۳۸۵، به کارگردانی امیر شهاب رضویان، با دوبله اسپانیایی امشب از آنتن شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی­وی پخش می‌شود.

داستان فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش» به دکتر بهمن پارسا اشاره دارد که پس از سی و سه سال از آلمان به ایران بر می‌گردد و با یکی از دوستان قدیمی پدرش (پیرمردی به نام قناتی)، به زادگاهشان (بم) می‌روند. دکتر پارسا در پی یافتن عشق گمشده اش، مینا در بم می گردد و رابطه اش تدریجاً با قناتی عمیق‌تر می‌شود.

عزت الله انتظامی، صابر ابر، مهران رجبی، شهباز نوشیر، رویا جاویدنیا و مریم مسچیان از بازیگران اصلی «مینای شهر خاموش» هستند. تمام فیلم­های سینمایی ایرانی پخش شده از این شبکه، به سفارش دفاتر هیسپان تی‌وی در اسپانیا و مکزیک،   توسط دوبلورهای اسپانیایی زبان دوبله و برای پخش آماده می­شوند. فیلم­های سینمایی ایرانی که هر شنبه از این شبکه پخش می­شوند، طرفداران بسیاری در میان مخاطبان هدف هیسپان تی­وی دارند.

فیلم سینمایی «مینای شهر خاموش»، در ساعات ۲۳:۳۰ )به وقت تهران(امروز شنبه ۲۹ مهر و ۱۳:۳۰ فردا یکشنبه  ۳۰ مهر از هیسپان تی­وی پخش می­شود.

مستند «سر عشق» در حال تولید در شبکه آی‌فیلم

شبکه آی فیلم در حال تولید مستندروایی «سر عشق»   به تهیه‌کنندگی علیرضا صالحی‌پور است. این مجموعه مستند به زودی  از آی فیلم به نمایش گذاشته می‌شود.

علیرضا صالحی پور که علاوه بر تهیه کنندگی؛ کارگردانی این برنامه را نیز در دست انجام دارد، ضمن بیان این خبر گفت:  مستند «سر عشق» در  ۴  قسمت به «تعزیه» و تاریخچه آن می پردازد و در هر قسمت آن در مدت زمان ۱۲ دقیقه به بخشی از  چگونگی شکل گیری تعزیه و نمایش آیین‌های مذهبی پرداخته‌می‌شود.

تهیه کننده این مستند افزود: در این مستند با اساتید و بازیگران تعزیه همچون کاظم شهبازی، داوود فتحعلی بیگی و محمدحسین ناصربخت گفت‌گو کرده‌ایم و با ۲ گروه تعزیه همراه شدیم که ماحصل آن در برنامه «سرعشق» از شبکه آی‌فیلم  پخش‌خواهدشد.

 صالحی پور در معرفی ساختار این مجموعه مستند آن را مستندی روایی توصیف کرده و با اشاره به اینکه امید است در آخر محرم و در ایام اربعین مستند روی آنتن قرار بگیرد، دیگر عوامل برنامه را معرفی کرد: هوشنگ سالمی و محمد جزا تصویربردار، اکبر احدی دستیار تصویر، پوریا شیخ الاسلامی تدوینگر، فاطمه عبدی دستیار تهیه، امیرحسین اسدی نریتور و پری پورسعیدی مسئول هماهنگی.

  «سر عشق» در واحد تولید و امور هنری شبکه آی فیلم در حال ساخت است.

نگاهی به «امپراطوری طلا» از زاویه نگاه پرس تی وی

«امپراتوری طلا» (Empire of gold ) مستندی در شبکه پرس تی وی است که تاریخچه طلا در داد و ستد انسان ها در طول تاریخ بشر را بازگو می کند.

این مستند محصول سال ۲۰۱۳ بوده و به زبان کره ای تولید شده است و روایت داستان طلا را از بیان این واقعیت آغاز می کند که از پیدایش اولین تمدن ها تا چند دهه قبل، طلا بر اقتصاد جهانی حکمفرمایی می کرده است، تا اینکه دلار جای آن را می گیرد.

مستند «امپراطوری طلا» در ادامه نشان می دهد که بعد از بحران اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۰۸ طلا جایگاه خود را باز می یابد و پیش بینی می شود دلار نیز همانند پوند که زمانی پول رایج در جهان بود به سرنوشتی مشابه پوند دچار شود و طلا بار دیگر بر اقتصاد جهان حکمرانی کند.

این مستند به تاریخچه طلا در داد و ستد انسان ها در طول تاریخ بشر از بین النهرین، روم و یونان باستان تا قرون وسطی و همین اواخر می پردازد. همچنین در بخش دیگری از این مستند به سیر تاریخی دلار و تزلزل اعتبار آن در برهه های مختلف نظیر جنگ ویتنام اشاره می شود و پرده از این واقعیت برداشته می شود که وجود یورو و پدیده ای اقتصادی همچون چین نیز جایگاه دلار را بیش از پیش تهدید می کند.

مستند «امپراطوری طلا» ساعت ۲۲:۳۰ \(به وقت تهران) امشب شنبه ۲۹ مهر ماه، به مدت ۵۲ دقیقه و تکرار آن یکشنبه در ساعات ۰۵:۰۰، ۱۱:۰۰ و ۱۷:۰۰ از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

 مروری بر «سال های وحشی» در اتیوپی همراه با شبکه پرس تی وی

شبکه پرس تی وی با پخش مستند «سال های وحشی» (The wild years ) داستان سه کودک اتیوپیایی را در آدیس آبابا به تصویر می کشد.

مستند «سال های وحشی» در سال ۲۰۱۳ به زبان اتیوپیایی تولید شده و وضعیت شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی که حدود ۲۷۰ هزار کودک در خیابان های آن زندگی می کنند را به تصویر کشیده است؛ کودکانی که جامعه و حکومت آنها را از یاد برده و ناچارند در سخت ترین شرایط  به زندگی خود ادامه دهند.

این مستند داستان سه کودک را نشان می دهد که از روستای خود فرار کرده اند و چند سالی است که به آدیس آبابا پناه آورده اند. آنها شب ها را در ماشین قراضه ای که در گوشه ای از خیابان رها شده است، می خوابند.

در ادامه داستان، این سه کودک که دیگر از این نوع زندگی خسته شده اند تصمیم می گیرند که به روستاهای خود برگردند. آنها مسیر بسیار طولانی را گاهی با پای پیاده، گاهی با مینی بوس و گاهی با قایق سپری می کنند و در طول راه از گذشته خود و این که چرا خانواده خود را ترک کرده اند، با هم سخن می گویند.

مستند «سال های وحشی» در سه قسمت ۲۵ دقیقه ای از یکشنبه ۳۰ مهر تا سه شنبه ۲ آبان هر روز ساعت ۰۴:۰۰ بامداد به وقت تهران و تکرار آنها در چهار نوبت در ساعات ۰۹:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۱:۰۰ و ۰۱:۰۰ از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد.

منبع : پرس تی وی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.