یاسوج- مسئول کنگره سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:تا کنون ۸۸ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در ستاد کنگره شهدای استان به چاپ رسیده است و ۲۰ عنوان کتاب دیگر زیر چاپ داریم.

۸۸ عنوان کتاب دفاع مقدس در کهگیلویه و بویراحمد به چاپ رسیده است

سرهنگ پاسدار محمد نصیری زاده مسئول کنگره سرداران و شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین گفت: تلاش این مجموعه بر این است که مجاهدت های رزمندگان استان در هشت سال دفاع مقدس را در حوزه نشر کتاب به مخاطبان معرفی کند.

چاپ ۸۸ عنوان کتاب دفاع مقدس در استان

نصیری زاده گفت: تا کنون ۸۸ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در ستاد کنگره شهدای استان به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه انتشار ات فتح دنا زیر مجموعه ستاد کنگره شهدا تا امروز در حوزه جمع آوری و نشر تلاش های زیادی را انجام داده است گفت: تعداد ۲۰ عنوان کتاب دیگر زیر چاپ داریم.

نصیری زاده ادامه دا: فعالیت های مربوط انتشار این ۲۰ عنوان کتاب انجام شده و بخشی از این کتاب ها در سال جاری و بخشی در سال آینده به چاپ خواهد رسید.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: ستاد کنگره شهدای استان آمادگی لازم را دارد آثار باقیمانده از شهدا و ایثارگران را جمع آوری و در حوزه مصاحبه رزمندگان و ایثارگران و آزادگان و خانواده های آن ها اقدام کند و به صورت کتاب به چاب برساند.

نصیری زاده گفت: آخرین عنوان کتابی که در این مجموعه به چاپ رسیده، کتاب جانباز سرافراز سپاه اسلام اسماعیل صولت دار است که با همکاری فرزند این آزاده سرافراز تلاشی که داشتند و در این مدت انجام دادند و مصاحبه های مربوط به این کتاب را جمع آوری کردند.

وی با اشاره به اینکه این کتاب امروز در یک وضعیت بسیار خوب ارائه شده برای قشر جوان و نوجوان گفت: این کتاب مجموعه ای از خاطرات آزاده ای است که در زندان های مخفی عراق به سر می برده و هیچ آثاری از وی نبوده و تا مدت ها به عنوان شهید شناخته می شد و حتی تا لحظات آزادی اطلاعی از اسارت وی نبوده است.

مسئول کنگره شهدای استان افزود: خاطرات و داستان های بسیار شیرین و زیبایی از زندگی این آزاده سرافراز هشت سال دفاع مقدس در کتاب «اسماعیل در آتش مجنون» به چاپ رسیده است.

تولید آلبوم اسناد شهدا در کهگیلویه و بویراحمد

وی با بیان اینکه تولید آلبوم اسناد شهدای استان امروز شروع شده است،  ادامه داد: تعداد ده عنوان از این آلبوم ها را به خانواده شهدا تقدیم کردیم و تا پایان سال ۵۰ درصد آماده و در ۵۰ درصد دیگر در شش ماه سال ۹۷ تهیه و تولید می شود.

نصیری زاده با بیان اینکه این آلبوم ها شامل اسنادی که از خانواده شهدا و از شهدا در طول دوران جنگ و انقلاب جمع آوری شده و دستگاه های دولتی مختلف این اسناد را در اختیار داشتند جمع آوری شده، گفت: به سبک و شیوه ی زیبایی طراحی و آماده شده و همه اسناد و مصاحبه خانواده شهدا در یک دی وی دی در کنار این اسناد وجود دارد و در اختیار خانواده شهدا قرار می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.