وزرای اسبق اموزش و پرورش این هفته برای پاسخ درباره «صندوق ذخیره فرهنگیان» به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می روند.

احضار وزرای اسبق آموزش و پرورش برای پاسخ درباره «صندوق ذخیره»

به گزارش قدس آنلاین، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته از روز شنبه ۲۹ مهر ماه تا پنجشنبه ۴ آبان ماه جلسه دارند.

بر اساس اعلام مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی دستور کار کمیسیون های تخصصی این هفته به شرح زیر است:

۱- کمیسیون اصل ۹۰

یکشنبه ۳۰ مهر ماه: جلسه با مسئولان سازمان بازرسی کل کشور در محل این سازمان برای بحث و بررسی در مورد پرونده های مطروحه

دوشنبه و سه شنبه: نشست اعضای ثابت کمیسیون برای بررسی شکایات واصله

۲-کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری

اعضای این کمیسیون یکشنبه ۳۰ مهر ماه شور دوم طرح الحاق یک تبصره به قانون تعیین تکلیف استخدامی مربیان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی را بررسی می کنند و در ادامه اعضای کمیته تحقیقات آب را انتخاب خواهند کرد.

اعضای کمیته های تخصصی کمیسیون آموزش و تحقیقات روز دوشنبه به بازدید از مراکز تحقیقاتی، مدارس و پژوهشگاه های وابسته می پردازند.

در روز سه شنبه نیز گزارش نهایی تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با حضور وزرای اسبق آموزش و پرورش و مدیران مالی این وزارتخانه و مسئولان بانک سرمایه از سال ۷۴ تا ۹۵ بررسی و جمع بندی خواهد شد.

در این روز همچنین وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه های خود در کمیسیون حضور خواهند یافت.

۳-کمیسیون اجتماعی

اعضای کمیسیون اجتماعی روز یکشنبه طرح دوفوریتی اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر تولیدات کشاورزی را مجددا بررسی خواهند کرد و در ادامه طرح افزایش حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را به عنوان کمیسیون فرعی بررسی خواهند کرد.

در روز دوشنبه نیز اعضای این کمیسیون میهمان مسئولان بانک توسعه تعاون خواهند بود.

در روز سه شنبه نیز ادامه لایحه اصلاح بخشی از ساختار دولت (ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در این کمیسیون بررسی خواهد شد و در ادامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سوالات پنج نفر از نمایندگان در این کمیسیون حضور می یابد.

۴-کمیسیون اقتصادی

اعضای کمیسیون اقتصادی در روز یکشنبه به ادامه بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه های فروشگاهی می پردازند و در روز دوشنبه نیز با حضور وزرای اقتصاد، صنعت و رئیس کل بانک مرکزی آخرین وضعیت اقتصادی کشور را تحلیل و بررسی خواهند کرد.

در روز سه شنبه لایحه عضویت دولت ایران در شرکت بین المللی نقدینگی اسلامی بررسی خواهد شد و در ادامه اعضای این کمیسیون در نشست مشترک با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن دریافت گزارش عملکرد این سازمان آخرین وضعیت اجرای احکام مرتبط با این سازمان در قانون برنامه ششم توسعه را بررسی خواهد کرد.

۵-کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

اعضای  این کمیسیون در روز یکشنبه آخرین تحولات اقلیم کردستان عراق را بررسی می کنند و در ادامه طرح تقویت سازمان بسیج مستضعفان که از سوی شورای نگهبان اعاده شده مجددا بررسی خواهند کرد.

در روز سه شنبه نیز عملکرد وزارتخانه های اطلاعات، امور خارجه، دفاع و کشور را در زمینه اجرای احکام برنامه ششم توسعه و قانون بودجه ۹۶ بررسی خواهند کرد.

۶-کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی در روز یکشنبه لایحه یک شوری اصلاح اساسنامه شرکت توانیر را بررسی خواهند کرد.

۷- کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در روز یکشنبه به ادامه رسیدگی به طرح اصلاح ماده ۲۳ قانون تخلفات رانندگی می پردازند و در ادامه عملکرد جمعیت هلال احمر در زمینه اعتبارات و درآمدها را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز دوشنبه از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری پردیس بازدید می کنند و در روز سه شنبه گزارش وضعیت منابع و مصارف و مطالبات صندوق های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی از دولت را بررسی و جمع بندی خواهند کرد.

رسیدگی به بودجه پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای درج در لایحه بودجه ۹۷ از دیگر دستور کارهای این روز کمیسیون برنامه و بودجه خواهد بود.

اعضای این کمیسیون همچنین در روز سه شنبه با دعوت از مسئولان وزارت اطلاعات گزارش فعالیت ها و نیازمندهای فنی این وزارتخانه را دریافت می کنند.

۸- کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه طرح استفساریه دریافت چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور از واگذاری کار به پیمانکار و همچنین طرح تامین اجتماعی همگانی را بررسی می کنند.

بررسی مشکلات دستیاران پزشکی دستور کار دیگر این کمیسیون خواهد بود.

در روز سه شنبه نیز اعضای کمیسیون بهداشت و درمان به بررسی وضعیت سواد سلامت در کشور و راهبردهای ارتقای آن می پردازند و در ادامه مشکلات حوزه دارویی کشور را با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد خزانه داری کل کشور، سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامت بررسی می کنند.

در این روز همچنین وزیر بهداشت برای پاسخ به سوالات پنج نفر از نمایندگان در این کمیسیون حضور خواهد یافت.

۹- کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه ضمن بررسی طرح الحاق موادی به قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب دیده در اثر حوادث غیرمترقبه، گزارش بخشودگی جریمه دیرکرد ناشی از عدم پرداخت قبوض جریمه های رانندگی تا پایان سال ۹۵ موضوع بند ج تبصره ۱۱ قانون بودجه ۹۶ را بررسی خواهند کرد.

بررسی طرح دهیاری ها دستور کار دیگر این کمیسیون در این روز خواهد بود.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه نیز طرح اصلاح ماده ۲۳ تخلفات رانندگی را به عنوان کمیسیون فرعی بررسی خواهند کرد و در ادامه میزبان وزیر کشور خواهند بود تا به سوالات ۷ نفر از نمایندگان پاسخ دهد.

۱۰- کمیسیون صنایع و معادن

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه اعضای هیات تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت در زمینه صدور مجوز واگذاری معادن در استان های همدان، مرکزی، کرمان، یزد و آذربایجان غربی را انتخاب خواهند کرد.

در روز دوشنبه نیز اعضای کمیسیون صنایع و معادن از شهرک صنعتی حسن آباد بازدید خواهند کرد و در روز سه شنبه ضمن بررسی تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات ایران، میزبان وزیر کار خواهند بود تا به سوالات چهار نفر از نمایندگان پاسخ دهد.

وزیر صنعت نیز در این روز با حضور در کمیسیون صنایع به سوال پنج نفر از نمایندگان پاسخ خواهد داد.

۱۱- کمیسیون عمران

اعضای کمیسیون عمران در روز یکشنبه طرح اصلاح قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی را بررسی می کنند و در روز سه شنبه میزبان وزیر راه و شهرسازی خواهند بود تا به سوال شش نفر از نمایندگان پاسخ دهد.

در این روز همچنین محمدعلی نجفی شهردار تهران برای ارائه گزارش و برنامه ها در این کمیسیون حضور می یابد.

اعضای کمیسیون عمران روز چهارشنبه از مجموعه ورزشی آزادی بازدید خواهند کرد.

۱۲- کمیسیون فرهنگی

اعضای کمیسیون فرهنگی در روز یکشنبه میزبان رئیس سازمان میراث فرهنگی خواهند بود و در روز سه شنبه لایح اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و نیز وضعیت اعتبارات بودجه فرهنگی سال ۹۷ را بررسی خواهند کرد.

۱۳- کمیسیون حقوقی و قضایی

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه لایحه مجازات های جایگزین زندان را بررسی می کنند و در روز دوشنبه نیز طرح مبارزه با جرایم اقتصادی و طرح الزام قوه قضاییه به اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی را بررسی خواهند کرد.

در روز سه شنبه وزیر دادگستری میزان کمیسیون حقوقی و قضایی خواهد بود تا به سوال علی مطهری نماینده تهران و دو نماینده دیگر پاسخ دهد.

۱۴- کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه ایرادات شورای نگهبان به لایحه موافقتنامه همکاری بین دولت های ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی را بررسی می کنند و در روز سه شنبه میزبان عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواهند بود تا در خصوص برنامه های این سازمان تبادل نظر کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.