رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه برپایی بیمارستان صحرایی در اولویت برنامه‌های ایران است، گفت:متاسفانه عمق فاجعه بسیار زیاد و روز به روز در حال گسترش است، ولی مسلماً ارسال محموله بشردوستانه هلال احمر ایران برای مسلمانان میانمار متوقف نمی‌شود.

ارسال کمک‌های ایران برای مسلمانان آواره میانماری متوقف نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر پیوندی از نمایشگاه بین المللی پوستر با عنوان «نسل کشی مذهبی در میانمار» بازدید کرد و ضمن تشکر از هنرمندان و عکاسان که موفق به خلق آثار تاثر انگیز از وضعیت مسلمانان آواره میانمار شدند، اظهار داشت: از احساس مسئولیت هنرمندان متعهد و فرهیخته کشور در دفاع از حقوق انسانی همنوعان و مظلومان سپاسگزارم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند تا صلح و دوستی را در میان تمامی ملل گسترش دهد، عنوان کرد: استفاده از هنر، نوعی ابزار برای گسترش صلح و دوستی است؛ در واقع این فعالیت‌ها نوعی فعالیت داوطلبانه برای هلال احمر تلقی می شود این نمایشگاه مصداقی از فعالیت های داوطلبانه انسان دوستانه و هم راستا با اهداف هلال احمر به شمار می رود.

برپایی بیمارستان صحرایی در اولویت برنامه‌های هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر درباره سفر خود به بنگلادش و بازدید از کمپ آوارگان میانماری، اظهارداشت: افتخار داشتم نخستین ماموریت بین المللی ام به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر را به بازدید از اردوگاه آوارگان میانمار اختصاص بدهم. فضای حاکم بر کمپ آوارگان، فضای تاثر انگیزی بود و هلال احمر در جهت تسکین آلام این افراد حدود ۱۰۰ تن محموله بشردوستانه ارسال و در میان آوارگان توزیع کرد.

به گفته وی، در حال حاضر برپایی بیمارستان صحرایی، کمپ‌های درمانی و کارهایی که  در زمینه بهداشت و درمان از عهده جمعیت هلال احمر ایران بر می‌آید انجام خواهد شد؛ اما متاسفانه عمق فاجعه بسیار زیاد و روز به روز  در حال گسترش است و بایستی در این زمینه تلاش جهانی صورت پذیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره ارسال محموله امدادی و بشردوستانه هلال احمر ایران برای مردم مسلمان و آواره میانمار، عنوان کرد: مسلماً ارسال محموله بشردوستانه هلال احمر ایران برای مسلمانان آواره میانمار متوقف نخواهد شد، اما براساس بازدید و بررسی کمپ آوارگان میانماری و سبک و سیاق زندگی آنها در بنگلادش و تفاوت در ذائقه‌های غذای شان، جمع آوری کمک‌های مردمی و ارسال کمک‌های مالی و خرید مایحتاج مورد نیاز آوارگان از کشور بنگلادش، بسیار موثرتر و کم‌هزینه‌تر خواهد بود.

پیوندی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر براساس وظایف محوله به این نهاد و همچنین دغدغه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری جمع آوری کمک‌های مردمی برای کمک به مسلمانان آواره میانمار را در دستور کار خود دارد، بیان کرد: در این زمینه حضرت آیت الله خامنه ای در اقدامی انسان دوستانه، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای کمک به مسلمانان آواره میانمار اختصاص داده اند و ان شالله مردم نوع دوست ایران اسلامی اجازه نمی دهند چراغی که ایشان روشن کردند، خاموش شود.

آثار هنرمندان ایران و ۱۸ کشور دنیا در نمایشگاه "نسل کشی مذهبی در میانمار"

همچنین سید مسعود شجاعی طباطبائی – مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی پوستر با عنوان «نسل کشی مذهبی در میانمار» گفت: پس از فراخان از طریق فضای مجازی از میان تمامی آثاری که به حوزه هنری ارسال شده بود ۸۵ اثر به منظور برپایی نمایشگاه در نظر گرفته شد این فراخوان در سه بخش: نسل کشی در میانمار، سکوت مجامع بین المللی خصوصا سازمان ملل در این مورد و تناقض در صلح و جایزه نوبل که سوچی که به عنوان یکی از افرادی که جایزه صلح نوبل را دریافت کرده است در این زمینه سکوت کرد؛ تنظیم شد و در این سه محور هنرمندان گرافیست در کمتر از سه هفته  آثا خود را خلق و ارسال کردند.

وی با بیان اینکه آثار حاضر در این نمایشگاه در قالب یک کتاب به دو زبان فارسی و انگلیسی به چاپ خواهد رسید،  تصریح کرد: امیدواریم پس از چاپ این کتاب امکان ارسال آن برای مجامع عمومی وجود داشته باشد.

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری با تاکید بر اینکه آثار موجود در نمایشگاه بین المللی پوستر با عنوان «نسل کشی مذهبی در میانمار» توسط هنرمندان ایران و ۱۸ کشور دیگر تهیه شده است، بیان کرد: در این نمایشگاه سعی شده تا ادیان در مقابل یکدیگر قرار نگیرند پیام این نمایشگاه صلح است تا دنیا شاهد این فاجعه انسانی در میانمار باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.