معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار ولایتی گفت: ایران همیشه تلاش دارد به نفع ملت فلسطین اقدامات خود را انجام دهد چرا که ایران پشتیبان اصلی مقاومت در فلسطین است.

ایران پشتیبان اصلی مقاومت در فلسطین است

به گزارش قدس آنلاین، «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس عصر امروز شنبه در دیدار با علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ایران احساس می کنیم بین برادران و خانواده خود هستیم و باید همیشه در دیدارهای مستمر درباره آخرین وضعیت فلسطین به مسئولین ایران توضیح دهیم.

وی افزود: مطمئنیم موضوع فلسطین برای ایران مهم است، ایران همیشه تلاش دارد به نفع ملت فلسطین و قدس اقدامات خود را انجام دهد چرا که ایران پشتیبان اصلی مقاومت در فلسطین است.

العاروری مواضع سیاسی و عملیاتی حماس را روشن دانست و گفت: به هیچ وجه در دفاع از حقوق ملت فلسطین از مقاومت دست بر نخواهیم داشت و هیچ مصالحه ای بر روی سلاح و راه مقاومت تاثیر نخواهد گذاشت.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: خوشحالیم که مساله فلسطین مهم ترین موضوع جهان اسلام است و این به ما قوت می دهد. رژیم صهیونیستی، کشورهای غربی و آمریکا تمامی تلاش خود را برای پایان دادن به مساله فلسطین و تسلط بر مقدسات اسلامی و قدس شریف انجام می دهند.

وی اظهار کرد: جنبش حماس با دو سیاست  با این خدعه اسرائیلی آمریکایی که متاسفانه با یک توطئه منطقه ای انجام می شود، مقابله می کند؛ بخش اول این سیاست مصالحه و وحدت داخلی است و بخش دوم سیاست ما هم مقاومت در برابر اشغالگران است.

العاروری ابراز امیدواری کرد که همه دوستان و هم پیمانان حماس از وحدت داخلی و مقاومت حمایت کنند.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس به مذاکرات صلح در قاهره اشاره کرد و افزود: این مذاکرات از سوی نتانیاهو با سه شرط خلع سلاح جنبش حماس، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و قطع روابط با ایران روبه رو شد.

وی که ریاست هیات فلسطینی در قاهره را عهده دار بود ادامه داد: ما در پاسخ به شرط اول گفتیم که به هیچ وجه این شرط را نمی پذیریم.

العاروری همچنین در خصوص به رسمیت شناختن آن رژیم از سوی جبهه مقاومت گفت: در فلسطین ما در این دوران نیستیم بلکه در دوران از بین بردن آن رژیم هستیم.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در خصوص شرط سوم رژیم صهیونیستی مبنی بر قطع روابط با ایران بیان کرد: حضور ما جوابی عمل در نفی این شرط است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.