۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 569823

نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل گفت شاید ایران به برجام متعهد باشد، ولی به روح این معاهده که سبب کاستن از تحریم‌های اصلی تهران شده، پایبند نیست!

ایران به برجام پایبند بود

قدس آنلاین- نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل گفت شاید ایران به برجام متعهد باشد، ولی به روح این معاهده که سبب کاستن از تحریم‌های اصلی تهران شده، پایبند نیست!
ترامپ چندی پیش اعلام کرد که برجام را تأیید نمی‌کند، ولی به جای خروج از برجام، به کنگره ۶۰ روز مهلت داد تا روش دیگری در برابر قانون‌شکنی‌های ایران اتخاذ کند.
هیلی در شبکه NBC گفت: «وقتی به تهدیدات ایران نگاه می‌کنید و به این حقیقت که آنها اصلی‌ترین دولت حامی تروریسم هستند می‌نگرید، وقتی می‌بینید به آزمایش موشک‌های بالستیک ادامه می‌دهند، وقتی فروش تسلیحات را می‌بینید و تمامی مشکلاتی که در سراسر جهان ایجاد کرده‌اند را می‌نگرید، متوجه می‌شوید آنچه رئیس‌جمهور می‌گوید این است که این توافق متناسب نیست. لازم است ما به آن توجه کنیم و لازم است ببینیم چگونه است»!
آقای ترامپ برجام را که رئیس‌جمهور باراک اوباما امضا کرده بود، توافقی وحشتناک خوانده و تهدید کرده که آن را پاره می‌کند.
خانم هیلی گفت: «آمریکا فعلاً در این توافق باقی می‌ماند و هم‌زمان، با رفتن به کنگره به دنبال راهکاری می‌گردد که مردم آمریکا احساس امنیت بیشتری کنند».
وی ادامه داد: «فکر می‌کنم خواهید دید که رئیس‌جمهور از نزدیک با کنگره تعامل می‌کند تا تلاش کند و به چیزی متناسب‌تر برسد؛ چیزی که برای ایالات متحده موافقت با آن معقول باشد».
خانم هیلی این دیدگاه را رد کرد که آقای ترامپ با تغییر بخش‌هایی از توافقی که قبلاً با ایران بسته شده، موضعش را در برابر کره شمالی که جاه‌طلبی‌های هسته‌ای‌اش را در بوق و کرنا کرده است، تضعیف می‌کند! و تأکید کرد «ما امروز به ایران می‌گوییم مواظب باشد، کره شمالی بعدی نشود. پس پیامی که این کار برای کره شمالی دارد این است که از ما انتظار توافق بد نداشته باش! همچنین، اگر در هر مرحله‌ای از کار، چیزی به ذهنمان خطور کند، بدان که آن را انجام خواهیم داد... بدان که از تو انتظار داریم پاسخگو باشی! تو نمی‌توانی جنجال برپا کنی».

* ویژه نامه روایت امروز روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.