زنجان- مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: طی ۶ ماه گذشته از سال‌جاری ۱۱۷ نفر در سوانح رانندگی روی داده در محدوده استان جان خود را از دست داده‌اند.

مرگ ۱۱۷ نفر در سوانح رانندگی استان زنجان

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد ستاره امروز در گفت‌وگویی در زنجان از کاهش ۱۱ درصدی آمار تلفات رانندگی در ۶ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال‌گذشته خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت ۱۱۷ نفر در سوانح رانندگی محدوده استان زنجان جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه ۶ نفر از مجموع ۱۱۷ نفری تلفات سوانح رانندگی ۶ ماهه نخست سال‌جاری، کودکان زیر ۱۰ سال بوده‌اند، افزود: ۲۷ نفر از آمار، این مجموع هم زن هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۵ نفر از مجموع تلفات تصادفات رانندگی ۶ ماه نخست سال‌جاری، درون شهری بوده است، تصریح کرد: آمار تلفات سوانح برون شهری و جاده‌های خاکی در این بازه زمانی به ترتیب ۶۷ و ۳۵ نفر بوده‌اند.

ستاره با بیان اینکه ۶۲ نفر از تلفات سوانح رانندگی روی داده در استان زنجان طی ۶ ماه گذشته از سال‌جاری در محل حادثه روی داده است، افزود: ۱۱ نفر دیگر از این مجموع تلفات در حین انتقال و ۴۴ نفر هم بعد از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۶۲ نفر از آمار تلفات رانندگی ۶ ماهه نخست سال‌جاری در حین وقوع سانحه در حال رانندگی بوده‌اند، ادامه داد: آمار تلفات عابران و سرنشینان این حوادث در این بازه زمانی به ترتیب ۱۶ و ۳۹ نفر گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با بیان اینکه ۷۱ نفر از آمار تلفات رانندگی ۶ ماهه نخست سال‌جاری در محدوده شهرستان زنجان روی داده است، ابراز کرد: ۱۹ نفر از مجموع ۱۱۷ نفری تلفات هم در شهرستان ابهر اتفاق افتاده است.

ستاره با اشاره به اینکه طی ۶ ماه گذشته از سال‌جاری ۱۵ نفر در محدوده شهرستان خدابنده جان خود را از دست داده‌اند، گفت: آمار تلفات رانندگی این بازه زمانی در شهرستان‌های خرم‌دره، طارم و ماهنشان به ترتیب هشت، دو و دو نفر بوده است.

وی با بیان اینکه خودروهای سواری با ۵۸ مورد درگیرترین خودرو در آمار تلفات سوانح رانندگی بوده است، ابراز کرد: آمار درگیری موتورسیکلت و عابران پیاده در تلفات ۶ ماه گذشته از سال‌جاری به ترتیب ۳۲ و ۱۲ مورد بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.