بیرجند- جلسه شورای شهر بیرجند امروز با حضور شهردار منتخب برگزار شد و در این جلسه اعضای شورای شهر به نقطه نظرات خود پیرامون مولفه‌های انتخاب شهردار و برنامه‌های شهری پرداختند.

انجام ۲ هزار نفر ساعت کار مداوم برای انتخاب شهردار بیرجند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی طاهری صبح امروز در جلسه شورای شهر بیرجند با اشاره به انتخاب شهردار اظهار داشت: با خرد جمعی در شورای شهر تصمیم گرفته شد فردی انتخاب شود که همه شرایط  لازم اعم از تخصص عمران، مدیریت شهری و خدمت در سازمان‌های مدیریتی شهرداری را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرد منتخب با توجه به سابقه قانونمندی و قانون‌مداری که داشت انتخاب شد که می‌تواند موجب رضایت گروه‌ها و جریانات سیاسی نظام و رضایت شهروندان شورا انتخاب شود.   

عضو شورای شهر بیرجند افزود: انتخاب شهردار منتخب به عنوان نفی سایر گزینه‌ها نیست بلکه باید از تفکر سایر گزینه‌ها نیز در اداره مدیریت شهری استفاده شود.

بیش از ۲ هزار نفر ساعت برای انتخاب شهردار پیگیری و کار انجام شد

دیگر عضو شورای شهر بیرجند نیز خاطرنشان کرد: برای انتخاب شهردار پروسه‌ای را تعریف کردیم و قرار شد بر اساس یک خرد جمعی و استفاده از نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها و کار گروهی شهردار انتخاب شود.

مرتضی یزدان‌شناس با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۵ نفر ساعت برای انتخاب شهردار کار انجام شد اظهار داشت: در این راستا بحث‌های کارشناسی خوبی مطرح شد و امید است با شهردار جدید همه ما و مسئولان برای شهری زیبا و سالم تلاش کنیم.

وی یادآور شد: امیدواریم همه عزیزانی که در این راستا کاندید شدند نیز برنامه‌های خود را در اختیار شهردار منتخب قرار دهند و با همکاری و همفکری بتوانیم فاصله طبقاتی شهری را به حداقل برسانیم.

هر شهروند باید یک شهریار باشد

زهره موهبتی زهان عضو شورای شهر بیرجند نیز با بیان اینکه باید هر شهروند یک شهریار باشد تا خدمات خوبی رقم بخورد گفت: مدیریت شهری از طریق انتقادات سازنده مردم می‌تواند مفید باشد. 

وی با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی می‌توانند بر عهده داشته باشند افزود: برای اینکه جامعه و فضای اجتماعی پایدار شود مبلغان و خبررسانان باید امین، صادق و با انگیزه برخورد کنند تا روزهای امید بخشی برای مردم رقم بخورد.

شورا وظایف نظارت را بیشتر کند

مهدی میری دیگر عضو شورای شهر بیرجند هم خاطرنشان کرد: گاهاً در کمیسیون ماده ۵ درخواست‌های تغییر کاربری داده می‌شود که قواعد طرح برهم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه شورا باید وظایف نظارت را بیشتر کند و جلوی این کارها را بگیرد افزود: شهردار در کمیسیون ماده ۵ شخصاً شرکت کنند و نماینده نفرستند تا از تغییرکاربری‌های خلاف قواعد جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌نژاد عضو شورای شهر بیان کرد:  هرکس کار خودش را برای خدا خالص کند خدا نیز خود را برای او خالص خواهد کرد و اگر نیت خدایی باشد بسیاری از کارها انجام می‌شود.

ضعف شورای چهارم این بود که با مردم ارتباط نداشت

وی با توصیه به دولت اظهار داشت: داشتن نیت الهی برای خدمت به مردم، داشتن روحیه جهادی، تحمل شنیدن صدای مخالف، ارتباط بامردم، کمک به حرکت‌های خودجوش جهادی مانند اربعین و راهیان نور، پیگیری و نظارت بر مجموعه، داشتن برنامه دقیق و مدون علمی از جمله برنامه‌هایی است که باید انجام شود.

عضو شورای شهر بیرجند با بیان اینکه  متاسفانه در شورای چهارم ضعف ما این بود که با مردم ارتباط زیادی نداشتیم گفت: امید است هم شهردار برنامه داشته باشد و هم ما در کمیسیون‌ها برنامه تدارک دهیم.

شهردار جدید بیرجند با ۷ رأی موافق انتخاب شد

رئیس شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه اظهار داشت:  برای انتخاب شهردار جلسات بسیاری برگزار شد و از نقطه نظرات افراد بسیاری استفاده شده است.

ابراهیم تقی‌زاده از انتصاب محمدعلی جاوید به عنوان شهردار بیرجند خبر داد و افزود: طبق رأی‌گیری انجام شده محمدعلی جاوید با ۷ رأی موافق شورا، یک رأی سفید و یک رأی مخالف به عنوان شهردار بیرجند انتخاب شد و جهت صدور حکم به مراحل مربوطه معرفی می‌شود.

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه تجربه مدیریت از مهمترین ویژگی‌های یک شهردار است بیان کرد: در شورای پنجم تلاش شد افراد شرکت‌کننده دیدگاه‌های خود را مطرح کنند و همچنین مردم و شهروندان نیز در انتخاب شهردار دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

تقی‌زاده با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد اعضای شورا تفکیک شده و چند دستگی ایجاد شود تصریح کرد: باید با روحیه تعامل و هماهنگی پای کار باشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از طرح و دیدگاه‌های متفاوت به پویایی تصمیمات کمک می‌کنند اما نباید چند دستگی صورت گیرد خاطرنشان کرد: وضعیت شهرداری بیرجند با سایر شهرها متفاوت است بنابراین باید فردی انتخاب می‌شد که شناخت و مدیریت بودجه داشته باشد.

سالم‌سازی امور مورد تأکید شورا است

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه اگر فردی در این جایگاه قرار گیرد که تجربه کافی نداشته باشد ممکن است شخص یا گروهی وی را به علایق شخصی خود سوق دهند یادآور شد: شهردار باید با مجموعه شهرداری همکاری کند.

تقی‌زاده با بیان اینکه شهردار منتخب محمدعلی جاوید مقاطع کارشناسی ارشد در رشته‌های عمران و مدیریت شهری را دارد و در حال دفاع از دکترا است اظهار داشت: وی در گذشته شهردار یاسوج بوده است.

وی با بیان اینکه شهر بیرجند شهر علم و فرهنگ است افزود: سالم‌سازی امور مورد تأکید شورا است و همچنین باید با توجه به بافت فرهنگی بیرجند، شهری در خور شأن مردم ایجاد کنیم.

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: شورای حمایت لازم و پشتیبانی از شهردار را خواهد داشت تا بتوانیم در راستای توسعه و عمران شهری تلاش مطلوبی داشته باشیم.

تقی‌زاده با بیان اینکه اتاق فکری برای دعوت از نخبگان تشکیل خواهد شد که در آن طرح‌ها و ایده‌های مختلف را استفاده کنیم بیان کرد: فرصت و بازه زمانی ما برای انتخاب شهردار تا پایان آبان ماه بود و برای انتخاب شهردار کارشناسی‌های بسیاری انجام شد و افرادی که از سوی اشخاص، اعضای شورای شهر و سایر دستگاه‌ها معرفی شدند رزومه کاری آنان به شورا انعکاس داده شد.

وی با بیان اینکه نگاه به شورا نگاهی سیاسی نیست بلکه نگاهی کاری است تصریح کرد: باید شورا فعال باشد و به صورت شبانه‌روزی کار و تلاش داشته باشد.

برای انجام برنامه‌ها نیازمند تسهیلگری و حمایت‌های استاندار هستیم

شهردار منتخب بیرجند نیز در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه اعضای شورای شهر بیرجند جمعی فرهیخته هستند و برای بنده افتخار است که در شهری خدمت کنم که منتصب به مشاهیر بزرگ و علمایی مانند دکتر گنجی است.

محمدعلی جاوید با بیان اینکه برای بنده افتخار است که خدمتگزار مردمی باشم که ویژگی‌های شاخص آنان ایمان، علم و فرهنگ است و از پیشینه تاریخی​ خوبی برخوردار هستند گفت: در انجام برنامه‌ها نیازمند تسهیلگری و حمایت‌های استاندار هستیم.

خدمات باید با همفکری، همراهی و همگامی دستگاه‌های دولتی انجام شود

وی با بیان اینکه قطعاً خدمات باید با همفکری، همراهی و همگامی دستگاه‌های دولتی انجام شود تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف علمی و فرهنگی این شهرستان استفاده شود.

شهردار منتخب بیرجند با بیان اینکه برای توسعه شهر بیرجند تقاضای ما این است که سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی شهرداری را پشتیبانی و حمایت کنند خاطرنشان کرد: باید با همفکری شاخص‌هایی سرانه، فضای سبز، رفاه و سایر شاخص‌های مدیریت شهری را تغییر دهیم.

 از ظرفیت رسانه‌ها در راستای تبیین جایگاه واقعی شهر استفاده خواهیم کرد

جاوید، با بیان اینکه تحقق این امر نیازمند ارائه راه‌کارهای  مناسب از سوی رسانه‌ها، اعضای شورای شهر و مسئولان است یادآور شد: از ظرفیت رسانه‌ای بیرجند در راستای تبیین جایگاه واقعی این شهر استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به سوابق کاری خود اظهار داشت: چیزی که در همه دوره‌های مدیریتی بنده مشهود بوده تلاش شبانه روزی است و همچنین مجموعه‌ای که با بنده کار می‌کنند نیز باید همیشه در حال خدمت باشند تا بتوان به نقطه مطلوبی رسید.

هیچ بحثی را خارج از چهارچوب قانون نمی‌پذیرم

شهردار منتخب بیرجند با بیان اینکه اعتقاد زیادی به قانون و قانونمندی داشته و هیچ بحثی را خارج از چهارچوب قانون نمی‌پذیرم افزود: اعتقاد من این است که ما پذیرفته‌ایم که با این میزان حقوق خدمت کنیم بنابراین در مجموعه فعالیت بنده استفاده از رانت ممنوع و از آن جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مدت خدمت بنده هیچ دوگانگی و افترا جز اینکه همه برنامه‌های به مردم معطوف شود وجود نخواهد داشت گفت: مردم بیرجند نیز با همفکری و همراهی برای توسعه شهری همکاری داشته باشند.

برای توسعه شهر بیرجند باید برنامه‌های جامعی تدوین شود

جاوید با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده تصریح کرد: برای توسعه شهر بیرجند برنامه‌هایی تدوین می‌شود که باید با کارشناسی و اهدافی علمی باشد چراکه نه اعتبارات اجازه آزمون و خطا می‌دهد و نه مردم این امر را از ما می‌پذیرند.

شهردار منتخب بیرجند تصریح کرد: ظرفیت‌هایی که در شهرداری وجود دارد با چیزی که ظرفیت و سابقه شهر است تناقض و تضاد فاحشی دارد همچنین این امر که سرانه شهر بیرجند از همه شهرهای استان کمتر باشد نیز مستحق نیست.

جاوید با بیان اینکه باید برنامه‌های پیش‌بینی شده با برنامه‌ریزی و کارشناسی انجام شود گفت: باید از دل این برنامه طرح‌هایی برای توسعه شهری بیرون آید که در طول چهار سال بر روی آن کار شود تا آینده شهر برایمان قابل تصور باشد و برنامه‌های میان مدت تهیه شود و نقاط ضعف و قوت آن بررسی شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.