بجنورد- معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی از پیش‌بینی ۹۰ دستگاه اتوبوس در استان برای جابجایی زائران اربعین خبر داد.

پیش‌بینی ۹۰ دستگاه اتوبوس برای نقل‌وانتقال زائران اربعین

به گزارش قدس آنلاین، سعید سبحانی در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به اینکه هرساله حجم زیادی از زائران اربعین، وسیله نقلیه اتوبوس را برای رسیدن به مرز انتخاب می‌کنند، برنامه‌ریزی‌هایی برای تسهیل تردد و رفاه زائران انجام‌شده و همچنین درصورت نیاز مازاد، آمادگی لازم برای افزایش ناوگان وجود دارد.

سبحانی افزود: بر اساس جلسات مشترکی که با سازمان حج و زیارت خراسان شمالی، شرکت‌های مسافری و تشکل‌های صنفی رانندگان برگزارشده، آمادگی کامل برای ارائه خدمت به زائران اربعین با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی وجود دارد.

وی با تاکید براینکه دفاتر خدمات زیارتی نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت‌های مسافربری اقدام کنند، گفت: اتوبوس برای انتقال زائران به مرز مهران به تعداد نیاز تأمین خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام‌گرفته، در صورت نیاز مازاد بر ظرفیت استان، شرکت‌های مسافربری از استان‌های هم‌جوار این نیاز را تأمین خواهند کرد.

معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی عنوان کرد: سال گذشته ۱۲۰ دستگاه ناوگان عمومی شامل ۸۱ دستگاه اتوبوس و ۳۹ دستگاه مینی‌بوس اقدام به جابجایی چهارهزار و ۴۰۰ زائر از شهرستان‌های استان به مرز داشتند.

سبحانی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود برای امسال نیز همین تعداد با درصدی افزایش از ناوگان حمل‌ونقل عمومی برای اعزام به مرز استفاده کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.