گناباد-رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد گفت: از کل موقوفات گناباد ۳۰۰ وقف مربوط به عزاداری امام حسین(ع)است و از مجموع وقفهای عزاداری ۲۳۰ رقبه درآمدزا است.

 ۳۰۰ وقف از موقوفات گنابادمربوط به عزاداری امام حسین(ع)است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسن تقوی مند گفت: این موقوفات شامل دو هزار و ۴۳۲ مترمربع زمین و ۱۲.۵ فنجان آب قنات  است وعلاوه بر شناسایی این وقفیات چهار مورد جدید از سوی واقفان در این مدت به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شامل آب قنات و زمین وقف شده است.

وی موارد مصرف وقفهای جدید را آب برای مصارف شرب، زمین برای ساخت مسجد، تعزیه داری و هزینه های قرآنی ذکر و بیان کرد: مجموع درآمد این موقوفات ظرف یک سال اخیر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بوده که در برنامه هایی از جمله بصیرت عاشورایی، عزاداری در مساجد و حسینیه های سطح شهر و روستا و منشور عزت هزینه شده است.

وی ادامه داد: آیین منشور عزت با هدف بیان جلوه های عزت اهل بیت(ع) در راس آن امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در محل امامزاده سیدمحمدعابد کاخک و همزمان با سالگرد ایام ورود اهل بیت(ع) به سرزمین شام با حضور بیش از دو هزار نفر از مردم شهرستانهای گناباد، بجستان و مه ولات برگزار شد.

حجت الاسلام تقوی به مالکیت یک سوم آب قنات قصبه توسط اداره اوقاف اشاره و بیان کرد: امسال ۵۵ میلیون ریال سهم اوقاف بابت لایروبی قناتها پرداخت شده است.

وی با اشاره به سنددار بودن هزار و ۲۵۶ رقبه از مجموع پنج هزار رقبه در گناباد گفت: ۴۳ سند مالکیت سال گذشته به نام موقوفات صادر شد و مراحل سنددار شدن بقیه رقبات در دست پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.