اراک- رئیس جهاد کشاورزی فراهان توسعه کشت کلزا را از سیاست‌های اجرایی در راستای خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی دانست و گفت: یک تن و ۱۱۰ کیلوگرم بذر کلزا از نوع ارقام مختلف آلمانی و فرانسوی در بین کشاورزان فراهانی توزیع شده است.

۴۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی فراهان زیر کشت پائیزه رفت

 به گزارش قدس آنلاین، اکبر فرهادی با اشاره به آغاز کشت پاییزه از اواخر شهریورماه گفت: ۴۷ هزار و ۲۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی فراهان امسال به کشت پاییزه اختصاص یافته است.

وی افزود: کشت گندم و جو از اوایل مهرماه در فراهان آغاز شده و در همین راستا در ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشت گندم آبی و در ۳۵ هزار هکتار کشت گندم دیم صورت گرفته است.

فرهادی با اشاره به کشت جو اظهار کرد: امسال در ۹ هزار و ۶۰ هکتار از اراضی این شهرستان کشت جو و دیم و همچنین در ۱۸۸ هکتار دانه روغنی کُلزا کشت شده است.همچنین بیش از ۵۳۰ تُن بذر مادری و گواهی شده گندم دیم و آبی بین کشاورزان فراهانی توزیع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی فراهان بیان کرد: توسعه کشت کلزا یکی از سیاست‌های مهم کشور در راستای خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی و به‌ویژه کلزا است.

وی گفت: یک تُن و ۱۱۰ کیلوگرم بذر کلزا از نوع ارقام مختلف آلمانی و فرانسوی در بین کشاورزان فراهانی توزیع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی فراهان خاطرنشان کرد: کارشناسان حوزه تولیدات گیاهی از جمله زراعت، مکانیزاسیون، حفظ نباتات با همکاری مدیریت ترویج شهرستان اقدامات حمایتی، نظارتی و آموزشی را در این خصوص به عمل آورده‌اند و از لحاظ تامین انواع بذر مصرفی، کود شیمیایی، ادوات کشاورزی و سامانه آبیاری نوین کشاورزی، خوشبختانه مشکل عمده‌ای وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.