رشتخوار -با حضور مسئول امور شهرستانها در اداره کل تبلیغات خراسان رضوی و جمعی از روحانیون شهرستان رشتخوار «حجت‌الاسلام محمود رضون پناه» به عنوان اولین سرپرست نمایندگی اداره تبلیغات اسلامی رشتخوار معرفی شد.

اولین سرپرست نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی رشتخوار معرفی شد

به گزارش قدس آنلاین، مسئول  امور شهرستانها در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ظهر یکشنبه گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد فرهنگی و از یادگاری های با ارزش امام خمینی (ره) بعداز پیروزی انقلاب اسلامی است.

 حجت الاسلام هادیان در معارفه رئیس نمایندگی تبلیغات اسلامی رشتخوار فعالیت های این سازمان در حوزه های فرهنگی را برشمرد و گفت: فرهنگ آن بخش از آدابی است که با همگان پیوند داشته و تفکیک ناشدنی است.

وی با اشاره به توانمندی و ظرفیت و پتانسیل شهرستان رشتخوار، اظهار کرد: آنچه که باید هویت شهروندان و این شهرستان را نشان دهد در قالب فرهنگ و آموزش های دینی باید به آن توجه شود.

وی با ذکر این که یک هزار روحانی مستقر و طرح هجرت به عنوان مدیران فرهنگی در روستاها و مناطق محروم  خراسان رضوی فعالنداظهار داشت:سازمان  تبلیغات  اسلامی از شبکه تبلیغات و روحانی؛ شورای هیات های مذهبی، کانون شاعران دینی و مداحان وخانه های قرآنی بهره جسته و در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر واقع شده است  .

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان رشتخوارنیز با تأکید برحفظ و حراست از فرهنگ دینی و اسلامی، اظهار کرد: اداره تبلیغات اسلامی در حفظ و حراست از این فرهنگ نقش تعیین کننده ای ایفا می کند.

خالقداد عرب  خاطرنشان کرد: انتظار داریم با توجه به سابقه فرهنگی شهرستان این سازمان بتواند اشاعه کننده فرهنگ اسلامی شود.

فرماندار رشتخوار هم با اشاره به کمبود حضور روحانی در روستاهای شهرستان رشتخوار اظهار داشت :امروز یکی از مشکلات اساسی کشور آسیب های اجتماعی هستند که جاهایی که روحانی مسقر در آن منطقه فعال بوده آمار بزهکاری، طلاق، اعتیاد و... کاهش محسوس داشته است.

عرب با تاکید بر پی گیری احداث خانه عالم در این شهرستان اظهار داشت :از ۶۰ روستای منطقه فقط ۲۰ روحانی مستقر در مناطق روستایی این شهرستان فعال است.

وی با ذکر این که استقرار نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی در این شهرستان  اظهار داشت:بار سنگین از تبلیغات فرهنگی و دینی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بر عهده روحانیون است.

امام جمعه رشتخوار هم در این جلسه با ابراز خوشحالی از معرفی مسئول سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان گفت:روحانیون منشا خیرات و برکات در عرصه های فرهنگی و عمرانی و...در جامعه هستند  

حجت ا لاسلام احمد طیبی اظهار داشت:این شهرستان از کمبود خانه عالم و روحانی رنج می برد که با ید چارجویی شود و همچنین نیروی نمایندگی سازمان تبلیغات این شهرستان هم تامین گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.