معاون وزارت خارجه روسیه می‎گوید مسائل گنجانده شده در بند «T» خارج از صلاحیت آژانس است و این نهاد مجاز به بازرسی از سایت های نظامی ایران نیست.

به گزارش قدس آنلاین، «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «ایتارتاس» گفت: برخی کشورها به دنبال مفاهیم جایگزین هستند و با طرح گسترش دایره بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی به سایت های نظامی ایران حواشی های نابه‌جا ایجاد می‌کنند حال آنکه به عقیده روسیه آژانس مجاز به انجام چنین بازرسی‌هایی نیست.

وی در این باره گفت: دوست دارم شفاف و صریح بگویم بحث هایی که در حال حاضر درباره ضرورت کار آژانس بر روی بند «T» (بازرسی از سایت های نظامی ایران) در چارچوب برجام مطرح می شود، برای ما (روسیه) هیچ موضوعیتی ندارد.

وی افزود: به ویژه آژانس مجاز به اجرای چنین بازرسی‌هایی نیست و نمی توان چنین دستورالعملی را برای آن لحاظ کرد چراکه مسائل گنجانده شده در بند «T» خارج از صلاحیت آژانس است.

ریابکوف در ادامه به طرح برنامه موشک‌های بالستیک ایران از سوی اروپا و آمریکا اشاره کرد و گفت: بعضی شرکا اصرار دارند سیاه را جای سفید یا برعکس جا بزنند. از دست ما هم هیچکاری برای فهماندن چنین منطق ساده‌ای به آنها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: حرف ما این است حالا که آنها این موضوع را جز پای میز مذاکره نمی فهمند، باید آن را در جلسه بعدی کمیسیون مشترک مطرح کنیم.

ریابکوف تاکید کرد: حالا که بقیه طرفین مشتاق بحث پیرامون این موضوع هستند، مسکو هم آماده بحث است تا موضع خود را اعلام کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.