دو دختر در اصفهان که تحت تاثیر بازی نهنگ آبی بودند اقدام به خودکشی کردند.

نهنگ آبی در اصفهان قربانی گرفت/ دو دختر خودکشی کردند+فیلم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از اصفهان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آخرین وضعیت دو دختری که روز گذشته از پل چمران سقوط کردند خبر داد.

کیانوش جهانپور در خصوص آخرین وضعیت دو دختری که روز گذشته از پل چمران سقوط کردند، اظهار داشت: یکی از حادثه‌دیده‌ها در بیمارستان غرضی و دیگری در بیمارستان امین بستری شدند.

وی با بیان این که برخی بیمارستان‌ها زیرمجموعه تأمین اجتماعی بوده و اطلاع‌رسانی دقیق‌تر از سوی این سازمان صورت می‌گیرد، افزود: بنا به اخباری که دریافت کرده‌ایم فرد بستری شده در بیمارستان غرضی شب گذشته فوت کرده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: خانم دیگری که به بیمارستان امین اعزام شد هنوز در قید حیات بوده و تلاش‌ها برای نجات این شخص ادامه دارد.

جهانپور با اشاره وضعیت وخیم حادثه‌دیده خاطرنشان کرد: این خانم در اثر شدت حادثه دچار شکستگی‌های متعدد در نقاط مختلف بدن شده و هنوز به سطح هشیاری نرسیده است.

در همین خصوص جهانگیر کریمی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان اصفهان به خبرنگار فارس گفت: دو نوجوانی که روز گذشته از پل چمران به پایین پریدند پیش از اقدام صدای خود را ضبط کرده‌اند.

وی افزود: دو نوجوان در این فایل صوتی از خانواده خود خداحافظی کرده و دلیل اقدام خود را انجام بازی آنلاین نهنگ آبی در فضای مجازی اعلام کرده‌اند.

پلیس در خصوص بازی نهنگ آبی هشدارهایی داده بود؛ این بازی در کشورهای مختلف قربانی گرفته و تاثیر بسیاری بر ذهن دارد و افراد را وادار به رفتارهای پرخطری همچون خودزنی و خودکشی می‌کند.

نهنگ آبی در برخی کشورها ۳۰ نفر را قربانی کرده است

بر اساس آمارهای اعلام شده، بیشترین میزان خودکشی ها بابت انجام این بازی در کشور هندوستان اتفاق افتاده و حتی آمار آنها از قربانیان کشور روسیه هم پیشی گرفته است.

چندی پیش رییس اورژانس اجتماعی کشور هم اعلام کرد هر کسی می تواند کلیپ های مربوط به خودکشی را با زیرنویسی که آن را مرتبط با بازی نهنگ آبی در ایران می کند، در شبکه های اجتماعی منتشر کند.

حسین اسد بیگی تاکید کرده بود که در حال حاضر هیچ موردی از خودکشی افراد به واسطه انجام این بازی در ایران نداشته ایم، تمامی تصاویر منتشر شده هم به صورت کامل تکذیب می شود و جایی برای نگرانی خانواده ها وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، از یک میلیون انسانی که هر ساله در دنیا خودکشی می کنند، نهنگ آبی در برخی کشورها ۳۰ نفر را قربانی کرده است.

با توجه به اینکه ۵۴ در صد ایرانیان کاربر بازی های آنلاین است که درصد بالا و قابل تأملی است، خانواده ها باید از ورود فرزندان خود به این بازی فوق العاده خطرناک جلوگیری کنند.

دستور فیلترینگ بازی نهنگ آبی در ایران صادر شده است

جامعه شناس، پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در این باره گفت: بازی های رایانه ای یکی از ابزار سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت برای فرزندان است اما متأسفانه هیچ کدام ازنهادهای فرهنگی و متولی بر اینگونه بازی ها نظارت نداشته و بر کیفیت فنی و یا فرهنگی آنها هیچ گونه ارزیابی صورت نمی گیرد.

دکتر مجید ابهری افزود: بالا رفتن سطح خشونت به خاطر اینگونه بازی ها یکی از عوارض و آسیب های آن می باشد که در حال حاضر بازی نهنگ آبی به عنوان یکی از بازی های رایانه ای می باشد که باعث افزایش خشونت تا حد خودکشی شده است.

وی تصریح کرد: مخترع این بازی یک دانشجوی روان شناسی اخراجی می باشد که اعلام کرده این بازی را برای پاکسازی جامعه از افراد بی خیال، بیکار و لاابالی انجام داده است.

 این جامعه شناس با بیان اینکه این بازی ۵۰ قسمتی تا قسمت های ۱۵ و ۱۶ منجر به خودکشی کاربر می شود، ادامه داد: در قسمت های مختلف این بازی، از بازیکن خواسته می شود دست به اقدامات خشونت آمیز بزند، به عنوان مثال بر بالای پشت بام بلندی بنشیند، پاهای خود را تکان داده و از خود عکس بگیرد و در تلفن همراه یا رایانه بگذارد، سپس بدن خود را پاره کند، خون خود را بخورد یا دست دوست خود را با چاقو پاره کرده و به او بخندد.

وی معتقد است این قبیل رفتارهای خشونت آمیز باعث نهادینه شدن خشونت در بازیکن شده تا جایی که منجر به خودکشی وی می شود.

دکتر ابهری با بیان اینکه مخترع بازی نهنگ آبی اعلام کرده هیچ کس نمی تواند از قسمت ۲۶ این بازی فراتر رود، تاکید کرد: خانواده ها باید هوشیار باشند و اجازه ندهند فرزندانشان برای سرگرمی چند ساعته، زندگی شان را به تباهی بکشند.​

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.