بجنورد- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از برپایی انتخابات شوراهای هیات مذهبی در استان خبرداد و گفت: همزمان با سراسر کشور انتخابات شورای هیات مذهبی ۵ آبان ماه سال جاری در استان برگزار می شود که۹۵۰ نفر در این انتخابات در استان کاندیدا شده اند.

۹۵۰ نفر در انتخابات شوراهای هیات مذهبی در خراسان‌شمالی کاندیدا شدند

حجت الاسلام علی خادمی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در بجنورد، اظهارکرد: از مجموع تعداد کاندیدای ثبت نام شده ۱۷ نفر خانم هستند.

وی افزود: صلاحیت کاندیداها در ۱۴ بند بررسی شده و از مراجع سه گانه نیز استعلام های لازم اخذ خواهد شد.

خادمی گفت: یک هزار و ۱۷۰ هیات مذهبی در استان وجود دارد که همه این هیات‌ها ثبت شده و دارای مجوز فعالیت هستند، و باید برای شرکت در این انتخابات به لحاظ کاندیدا شدن روسای هیات های مذهبی اقدام به ثبت هیات در سامانه جامع طوبا کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۲۰ مورد از هیات مذهبی استان در این سامانه به ثبت رسیده اند، یادآورشد: هنوز ۵۰ درصد این هیات اقدام به ثبت نام نکرده اند، بنابراین افراد فعال در هیات حق رای دارند اما امکان کاندیدا شدن را ندارند.

خادمی با اشاره به اینکه براساس این انتخابات باید در سطح هر شهرستان یک شورای هیات شهرستانی وجود داشته باشد، گفت: در همه شهرستان ها به علاوه منطقه سنخواست ۹ شورای هیات مذهبی خواهیم داشت.

وی با تاکید برحضور یک نفر خانم در شوراهای شهرستان، یادآورشد: از مجموع شوراهای شهرستانی هیات مذهبی نیز براساس انتخابات یک شورای استانی در استان تشکیل خواهد شد، که این شورا دارای رئیس، دبیر، سخن گو، کارشناس فرهنگی و مالی و برنامه ریزی است.

خادمی با بیان اینکه انتخابات شوراهای هیات مذهبی هر چهارسال برپا می‌شود، یادآورشد:  هیات مذهبی با کمک های مردمی در طول سال به ویژه دو ماه محرم و صفر فعال بوده و اخیر نیز در حوزه پشگیری از آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.