سفارت چین در پاکستان با اعلام اینکه طبق اطلاعاتی امنیتی به دست آمده احتمال حمله تروریستی به سفیر این کشور بالاست از دولت اسلام آباد درخواست کمک کرد.

خطر حمله تروریستی به سفیر چین در پاکستان/ارسال نامه محرمانه به وزارت کشور پاکستان

به گزارش قدس آنلاین،گزارش‌ها حاکی است در نامه محرمانه سفارت چین به وزارت کشور پاکستان آمده است: اطلاعاتی به دست رسیده است که نشان می‌دهد گروه‌های تروریستی در پی ترور «یاوجینگ» سفیر جدید پکن در اسلام آباد هستند.

در این نامه از وزارت کشور پاکستان درخواست شده است تعداد نیروهای تامین امنیت سفارت چین را بیشتر کرده و به صورت ویژه مراقبت از جان سفیر پکن را کنترل کنند.

گفتنی است آغاز پروژه بزرگ کریدور اقتصادی چین و پاکستان که به سرمایه گذاری ۴۶ میلیاردی چین در پاکستان منتهی می‌شود، باعث شده تا بسیاری از گروه‌های تروریستی از جمله تحریک طالبان پاکستان این پروژه و اتباع چینی مقیم پاکستان را تهدید کنند.

نامه ارسال شده توسط سفارت چین به وزارت کشور پاکستان بیان می‌کند: برای ترور سفیر چین عده‌ای تروریست وارد پاکستان شده‌اند که نام یکی از آنها عبدالولی است، و به گروهی به نام« ای تی آی ام» تعلق دارد.

سفارت چین از پاکستان درخواست کرده تا این تروریست را دستگیر کرده و به سفارت چین تحویل دهد.

گفتنی است روابط خوب پکن و اسلام آباد سبب نگرانی‌های شدید واشنگتن و دهلی‌نو شده است و آنها تلاش می‌کنند تا از طریق نفوذ در دولتمردان کابل به پاکستان فشار وارد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.