اردبیل- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه به نسل سوم فعالیت خود وارد شده و تولید ثروت از علم را دنبال می‌کند.

دانشگاه آزاد تولید ثروت از علم را دنبال می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد رهبر در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تا به امروز مقتدرانه حرکت کرده و توانسته نسل اول یعنی تربیت نیروی متخصص و نسل دوم یعنی تولید علم را سپری کند.

وی با اشاره به نقش این دانشگاه در تربیت اساتید برجسته اضافه کرد: علاوه بر این دانشگاه آزاد توانسته رتبه نخست تولید علم را در بین سایر دانشگاه ها از آن خود سازد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید به اینکه تولید علم به تنهایی کافی نیست و در نسل سوم دانشگاه ها به کارآفرینی توجه دارند، اضافه کرد: دانشگاه آزاد به دنبال تولید علم از ثروت بوده و این رسالت را با جدیت دنبال می کند.

رهبر متذکر شد: به منظور کارآفرینی اساتید و دانشجویان نیازمند حمایت هستند و لازم است دولت جرئت علمی را در اساتید ایجاد کند.

وی با بیان اینکه سال ها است برای ارتباط صنعت و دانشگاه شعار می دهیم اما به عنوان مثال در ارتباط بین منطقه مغان و دانشگاه آزاد موفق نبودیم، ادامه داد: لازم است در نسل سوم رسالت دانشگاه معطوف به این مهم باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید به اینکه دانشجویان این دانشگاه به مراتب با انگیزه تر هستند، اضافه کرد: لازم است توانمندی و انگیزه دانشجویان در راستای کارآفرینی هدایت شود.

رهبر همچنین به ضرورت توجه به تربیت دینی نیز تاکید کرد و افزود: علم بدون دین فاقد ارزش بوده و بدون دینداری علم نمی تواند مفید فایده باشد؛ موضوعی که دانشگاه آزاد به دنبال تحقق ان است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.