روسیه ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش را متهم به بمباران وحشیانه شهر رقه در سوریه کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، روسیه امروز یکشنبه ائتلاف آمریکایی ضد داعش را متهم کرده است که با بمباران های شدید و وحشیانه قصد محو کردن شهر رقه سوریه از روی کره زمین را دارد، شبیه اقدامی که آمریکا و بریتانیا در جریان جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵ میلادی در شهر درسدن آلمان انجام داده است.

این در شرایطی است که کشورهای غربی نیز بارها روسیه را به انجام حملات هوایی علیه غیرنظامیان متهم کرده و مسکو این ادعاها را تکذیب کرده است.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی تاکید کرد: پیش از آغاز درگیری ها در سوریه، حدود ۲۰۰ هزار نفر در شهر رقه زندگی می کردند ولی تنها حدود ۴۵ هزار نفر در این شهر باقی مانده اند.

شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا هفته گذشته پیروزی بر تروریست های داعش در شهر رقه را اعلام کردند. این پیروزی پس از چهار ماه درگیری به دست آمده است.

کوناشنکوف در ادامه تصریح کرد: رقه سرنوشت شهر درسدن در سال ۱۹۴۵ میلادی را به ارث برده است، شهری که با بمباران آمریکا و بریتانیا از روی کره زمین محو شد.

بخش عمده این شهر پیش از پایان جنگ جهانی دوم با بمباران نیروهای متفقین نابود شد.

گرچه روسیه از قول های کشورهای غربی برای کمک مالی با هدف بازسازی رقه استقبال کرده ولی کوناشنکوف از رد درخواست های روسیه در سال های قبل برای ارسال کمک های انسان دوستامه به سایر بخش های سوریه، به شدت انتقاد کرده است.

وی افزود: چه چیزی عامل اصلی عجله کشورهای غربی برای ارسال کمک های مالی هدفمند آن هم فقط برای رقه است؟ تنها یک توجیه وجود دارد، سرپوش گذاشتن بر شواهد مربوط به بمباران های وحشیانه توسط نیروی هوایی آمریکا و ائتلاف.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.