وزیر خارجه آمریکا با شرکت در نشست شورای هماهنگی ریاض و بغداد، خواستار تشکیل جبهه واحد عربستان - عراق علیه ایران شد.

به گزارش قدس آنلاین، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای هماهنگی ریاض و بغداد که امروز در عربستان تشکیل شد شرکت کرد.

«رکس تیلرسون» در این مراسم، با مهم توصیف کردن روابط میان بغداد و ریاض، رهبری حیدر العبادی  نخست وزیر عراق در این کشور را ستودنی خواند و در ادامه از هدف دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور در ایجاد اتحاد میان ریاض و بغداد با هدف تشکیل جبهه ای واحد در برابر تهران سخن گفت.

وی اقدام دو کشور عراق و عربستان در تشکیل شورای هماهنگی ریاض و بغداد را «پتانسیل بزرگی برای همکاری های میان دو کشور» توصیف و تأکید کرد: اینگونه اقدامات نشانگر آغازی بر امیدواری ما برای  ادامه تلاش های ملموس تر دو کشور در راستای بهبود روابط و تعمیق همکاری ها در گستره ای از مسائل دوجانبه به شمار می آید.

وزیر خارجه آمریکا با ژستی عوامفریبانه گفت: گسترش روابط شما دو کشور در تحکیم امنیت جمعی و شکوفائی منطقه مهم بوده و منافع زیادی نیز در آن قرار دارد. امیدوارم که تشکیل این شورا مقدمه ای برای تقویت روابط میان دو کشور باشد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین به عملیات ضد تروریستی ارتش عراق اشاره کرد و گفت: عملیات های الحویجه و تلعفر بسیار سریع پیش رفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.