رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه در سال جاری برای هزار و ۶۴۵ موکب پروانه فعالیت صادر شده است، گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذایی نیز برای پذیرایی از زائران تأمین‌شده است.

صدور پروانه برای ۱۶۴۵ موکب/۲.۵میلیون وعده غذایی تأمین شده است

به گزارش قدس آنلاین، حسن پلارک بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با رسانه ها با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین حسینی(ع) انجام می دهیم، اظهار کرد: برنامه ریزی برای ارائه خدمات و ایجاد امکانات مناسب برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی(ع) از سوی این ستاد طی شش ماهه گذشته در عراق انجام شده است.

وی با اشاره به رشد ۴۰ درصدی خدمات رسانی در سال جاری با توجه به تجربیات سال های گذشته، افزود: براساس پیش بینی های انجام شده امسال بیش از سه میلیون زائر ایرانی در پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه در سال گذشته بیشتر فشار بر روی موکب داران عراقی بوده است، گفت: تلاش شده امسال با حضور هرچه بیشتر موکب داران ایرانی و خدمات رسانی از سوی آنها فشار روی موکب داران عراقی کاهش یابد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد ظرفیت خواب و فضای اسکان برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر، خاطرنشان کرد: این میزان در سال گذشته بین ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار نفر بوده که امسال با تلاش های انجام شده افزایش یافته است.

صدور ۲۵ هزار ویزا برای خادمان اربعین حسینی (ع)

پلارک همچنین به تأمین دو میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذایی برای زائران، تصریح کرد: خوشبختانه در این حوزه مشارکت های مردمی افزایش یافته است.

وی با اشاره به صدور پروانه برای یک هزار و ۶۴۵ موکب در سال جاری، یادآورشد: در سال گذشته ۸۰۰ موکب برپا شده بود که متاسفانه ساماندهی مناسبی صورت نگرفته بود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های امسال آموزش موکب داران و خادمان در حوزه مختلف بوده است، اظهار کرد: تاکنون برای ۲۵ هزار نفر به عنوان خادم ویزا صادر شده است.

وی با اشاره به صدور پنج هزار ویزای دیگر برای خادمان زائران اربعین حسینی (ع) در روزهای آتی، ادامه داد: با توافقات انجام شده با دولت عراق صدور این ویزاها برای خادمان در سال جاری به صورت رایگان انجام شده است.

به گفته پلارک از روز گذشته نیز ۱۵۰کامیون تجهیزات و امکانات مورد نیاز موکب ها را به عراق انتقال داده شده است که تا پایان امروز نیز ۱۰۰ کامیون دیگر انتقال می یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.