ساری- مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با تاکید تقویت قوای جسمی در انسان با اشاره به اینکه ترویج ورزش همگانی در جامعه تقویت شود، گفت: زیرساخت‌های ورزشی در مناطق دورافتاده مازندران تقویت شود

زیرساخت‌های ورزشی در مناطق دورافتاده مازندران تقویت شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله نورالله طبرسی امروز در دیدار مدیران دستگاه ورزش استان و شهرستان‌ها و روسای هیئت ورزشی استان، اظهار داشت:: ورزش و همگانی در ورزش اهمیت فراوانی در جامعه دارد که وظیفه همه ماست در ترویج این امر تلاش کنیم که دستگاه ورزش نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی افزود: ورزش جسمی و ورزش روحی تضمین سلامت جامعه است که سلامت جسم نقش مهمی در اجرای درست عبادت دارد و انسان سالم می تواند به رستگاری برسد.

طبرسی تصریح کرد: امروز ورزش جزء ضروریات زندگی انسان است که برای داشتن جامعه سالم باید تحرک جسمی را بیشتر کنیم که بدانیم برای سلامت باید ورزش کنیم.

امام جمعه ساری گفت: بسیاری از آسیب‌ها به دلیل دوری از ورزش است که دستگاه ورزش باید توجه ویژه ای به روستاها و مناطق دور افتاده و دوردست داشته باشند تا بتوانیم خلاقیت و استعداد سنجی را به درستی داشته باشیم.

طبرسی افزود: امروزه ورزش تنها ورزش نیست بلکه در بحث سیاسی نیز نقش و تاثیر مهمی دارد که زمانی که پرچم ایران به اهتزاز در می آید بازخورد سیاسی خوبی دارد و موجب سربلندی و عزت جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

وی بیان کرد:امروز تحرک در کارکنان ادارات و همچنین کارهای یدی و دوندگی کم شد که تنوع ورزش میتواند برای کودکان،جوانان و بزرگسالان و حتی افراد مسن جذاب باشد که باید ساماندهی و برنامه ریزی و فرهنگسازی به درستی صورت گیرد.

وی گفت: کشور ایران و استان مازندران جمعیت جوان زیادی دارد که باید وسایل تفریح خوب، مفید و سالم را برای این قشر تامین و افزایش دهیم که باید به مساله ورزش بیشتر اهمیت داده شود.

توسعه ورزش قهرمانی در استان

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت یادو خاطره شهدا به ویژه شهدای ورزشکار گفت: جوانان سرمایه کشور هستند که جامعه ای موفق است که در صیانت از جوانان گام بردارد و جامعه ورزش نقش مهمی در تامین سلامت افراد دارند.

حبیب حسین زادگان افزود: در اجرای وظایف ورزش وجوانان بحث ورزش همگانی و ورزش عمومی در سبد کاری ما قراردارد و همپای ورزش قهرمانی حرکت می‌کنیم.

وی تصریح کرد :دستگاه ورزش نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که در حوزه آسیب‌های اجتماعی تلاش کردیم با هدایت افراد و ورزشکاران به سمت ورزش، نرخ استفاده از مواد مخدر، طلاق و خشونت را در استان کاهش دهیم.

حسین زادگان گفت: دستگاه ورزش می‌تواند با تربیت نسل جوان با اهداف و برنامه‌ریزی درست این قشر را در جهت آرمان های نظام هدایت کند.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران بیان کرد: قهرمانان بر اساس آموزه‌های دینی تربیت شده مکتب اهل بیت هستند و اگر معنویت همراه با تربیت جسم همراه باشد حضور ی پرصلابت تر در میادین خواهند داشت.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای ورزشکار،توجه به ورزش همگانی، زمینه اعزام ورزشکاران راهیان نور به جنوب،ترویج از مروجین اخلاق، خودداری از اجرای مسابقه با رژیم صهیونیست و استفاده از اخلاق و معنویت در دستور کار جامعه ورزش قرار دارد.

حسین زادگان گفت: ورزشکاران استان در سال گذشته بیش از ۴۰۰مدال و امسال نیزتا کنون ۳۰۰مدال آسیایی،جهانی و بین المللی کسب کردند و همچنین امروزه ورزشکاران ما با پشتکار و تلاش سعی دارند در همه میادین پرچم ایران را به اهتزاز درآورند و باصلابت و منش پهلوانی در کنار قهرمانی در خدمت آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی باشند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.