بجنورد- جانشین و دبیر ستاد اجرایی نمایشگاه کتاب خراسان شمالی گفت: ١٤ کمیته اجرایی برای برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب استان فعال شد.

فعالیت ١٤ کمیته اجرایی در دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ رضا رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت ١٤ کمیته اجرایی از رایزنی های انجام گرفته برای این که زمینه مناسبی را برای حضور قشر تخصصی فراهم شود خبرداد و گفت: جدای از این که ١٢ ناشر استانی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کردند کتابفروشان هم می توانند هم زمان با نمایشگاه با استقرار دستگاه پز در کتابفروشی خود، فرصت خرید را برای شهروندان فراهم کنند.

وی همچنین از تخفیف ٣٠ درصدی برای خرید کتاب در دهمین نمایشگاه کتاب خبرداد و افزود: پیش از این تسهیلاتی به منظور دسترسی آسان به بن کتاب در قالب پیش فروش بن انجام گرفت و در طول نمایشگاه نیز علاقه مندان می توانند با خرید بن از تخفیف بهره مند شوند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش دیگری از سخنانش به مولفه های حمایتی برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه پرداخت و افزود: خرید و چاپ کتاب، حمایت از چاپ کتب ارزشمند، اهدای کتاب تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان،راه اندازی ایستگاه مطالعه و ١٣ کتابخانه تخصصی در زمره  فعالیت های انجام گرفته است.

وی پی گیری بیمه مؤلفان، معافیت مالی برای کتاب‌فروشی‌ها، فراهم کردن شرایط مناسب جهت استفاده از تسهیلات از سوی ناشران و  اجرای طرح‌های فراگیر ملی از جمله طرح عیدانه کتاب را از دیگر برنامه‌های در دستور کار برشمرد.

دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان از سوم تا هشتم آبان ماه درمحل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.