یزد ـ فرماندار یزد گفت: مواد مخدر و اعتیاد به ویژه بر جوانان و خانواده های آنان اثرات مخربی دارد و طرح پیشگیری از اعتیاد در برخی از مدارس شهرستان به صورت پایلوت اجرا می شود

طرح پیشگیری از اعتیاد در برخی از مدارس شهرستان به صورت پایلوت اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی سالاری صبح یک شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد با تقدیراز اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس شهرستان اظهار داشت: در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان برای آموزش طرح های پیشگیرانه مصرف مواد مخدر و اعتیاد برای گروه های خاص برنامه ریزی صورت گرفته است.

وی خواستار اجرای این طرح در برخی از مدارس شهرستان به صورت پایلوت با هماهنگی کارشناسان آموزش و پرورش شد و افزود: برای مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است تا از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری استفاده کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان تصریح کرد: باید با استفاده مناسب از ابزارهای جدید اطلاع رسانی نسبت به آموزش و انتقال مفاهیم و پیام ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر و پیامدهای مصرف آن گام برداریم.

این مسئول خاطر نشان ساخت: طبق قانون پنج درصد عوارض ساخت و ساز از شهرداری ها باید به شورای آموزش و پرورش همان شهرستان اختصاص یابد، و با پیگیری های صورت گرفته با اداره کل آموزش و پرورش استان بعد از گذشت چند سال درآمد ها و هزینه های مربوط به این سهم با هماهنگی شورای آموزش و پرورش شهرستان یزد انجام خواهد گرفت.

سالاری با اشاره به وجود مسائل و مشکلات عدیده در برخی از مدارس اطراف شهر یزد گفت: به منظور شناسایی مسائل و مشکلات مدارس بازدیدهای دوره ای برنامه ریزی شده که انتظار داریم در هر بازدید تعدادی از اعضای شورا نیز حضور داشته باشند تا بتوانیم برای رفع چالش های موجود راهکاری عملیاتی پیشنهاد و اجرایی شود.

فرماندار افزود: با توجه به سردی هوا در روزهای آینده، باید از سالم بودن سیستم گرمایشی مدارس و عایق پشت بام مدارس باید اطمینان کامل حاصل شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.