کرمان - استاندار کرمان با تاکید بر اینکه کمیته پشتیبانی از ورزشکاران قهرمان و مدال آور استان کرمان را تشکیل می دهیم تا در راستای رفع مشکلات ورزشکاران در حد مقدورات موجود اقدام کنند، گفت: حمایت از ورزشکاران را وظیفه خود می دانیم.

کمیته پشتیبانی از ورزشکاران قهرمان و مدال آور استان کرمان تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی صبح دوشنبه در ستاد استانی بازی های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا – اندونزی افزود: سند توسعه ورزش استان به عنوان یک سند کاربردی و مورد اجماع پیشکسوتان ورزشی تدوین و براساس آن برنامه ریزی شده که منابع مالی که در برخی رشته ها ناعادلانه توزیع و هزینه می شود به صورت هدفمند و عادلانه توزیع شود.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: در نظر است که بدون ملاحظه کاری و سانسور عملکرد این سند را در معرض دید همگان به ویژه رسانه ها بگذاریم زیرا تدوین این سند یک کار پایه ای بوده است و باید کاستی های احتمالی و نقاط قوت آن را به خوبی شناخت.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه سند توسعه ورزش استان، سندی برای بایگانی کردن نبوده است، عنوان کرد: این سند توسعه‌ای می گوید هر فرد دارای استعداد ورزشی در هر نقطه محروم یا برخوردار، باید مورد حمایت و آموزش قرار گیرد.

رزم حسینی گفت: در کشور ما بر اساس افراد خود محور، توان محور و خوداتکا قهرمانان بزرگی پرورش می یابند و این یک کار استثنائی است.

استاندار کرمان عنوان کرد: باید انتظارات متناسب با مقدورات و امکانات موجود را داشته باشیم.

رزم حسینی، قهرمانان ورزشی به ویژه قهرمانان زن با وجود همه مشکلات مالی را افتخار بزرگی برای این استان دانست و گفت: در حد مقدورات خود از ورزش استان کرمان حمایت می کنیم.

استاندار کرمان در ادامه گفت: چرا نظام انتخاباتی ما باید به گونه ای باشد که هیات های ورزشی و برخی بنگاه ها به بنگاه های سیاسی تبدیل شوند و این افراد اگر به دنبال سیاست و سیاسی کاری هستند، باید به علاقه مندی های خود پرداخته و زمینه را برای کار افراد دلسوز  باز کنند.

وی خطاب به ورزشکاران بیان کرد: چرا به چهره های سیاسی که بند باز سیاسی هستد در هیات های ورزشی رای می دهید؟

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه به اهداف خود برای توسعه کرمان به طور کامل دست نیافته ایم، بیان کرد: همه موفقیت های انجام شده تاکنون نیز مدیون همراهی رسانه ها و سایر دست اندرکاران است.

استاندار کرمان با بیان اینکه همه مدال آوران باید به خود افتخار کنند، گفت: ورزشکاران باید روی پای خود بایستند و با توکل به خداوند در مسیر موفقیت های بیشتر پیش روند.
 

نیاز ورزشکاران به حمایت مالی بنگاه های اقتصادی

محمد تقی امیری خراسانی نیزدر این جلسه اظهار کرد: در بحث توسعه ورزش قهرمانی استان کرمان در ۳۱ تیرماه ۹۶ از یک طرح رونمایی شد که در این طرح با دید بلند مدت برای سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ استعدادسنجی، استعدادیابی و المپیاد کرمانی مد نظر گرفته شده است.

وی افزود: در طرح توسعه ورزش قهرمانی در میان مدت استعدادپروری و در کوتاه مدت قهرمان پروری مد نظر قرار گرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اهمیت بازی های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا - اندونزی، گفت: امیدواریم در بازهای آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با حضور ۱۵ نفر در بازی های آسیایی و ۲۰ نفر در بازی های  پاراآسیایی  از استان کرمان بتوانیم مدال آفرین باشیم.

امیری خراسانی با بیان اینکه نیازمند حمایت تک تک ورزشکاران در بازهای آسیایی و پاراآسیایی  ۲۰۱۸ هستیم، عنوان کرد: با توجه به اینکه ورزشکاران نیاز به یک حامی مالی دارند با یک معین اقتصادی ۹۰ درصد به تفاهم رسیده ایم تا حامی مالی کاروان ورزشی باشد.
 
 کرمان در تعداد قهرمانان ورزشی زن در کشور بی نظیر است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: ۹ بانوی قهرمان ورزشی جهانی و آسیایی دراستان کرمان حضور دارند که از نظر تعداد ورزشکاران در بین سایر استان های کشور بی نظیر است.

فاطمه سادات حسینی افزود: شاه کلید رفع آسیب های اجتماعی، اقتصادی و ورزشی بها دادن به ورزش و قهرمانان است.

وی پیشنهاد کرد: هشت رشته مدال آور را به معین های اقتصادی معرفی کنیم تا از قهرمانان این رشته ها حمایت کنند.

وی اظهار کرد: انتخاب مدیریتی بانوان در حوزه ورزش نیز باید تقویت شود زیرا با امید بیشتر و انگیزه بیشتری اقدام می کنند.

مشاور ورزشی استاندار کرمان نیز در این آئین نگاه ویژه به ورزش در استان کرمان را مورد تقدیر قرار داد و گفت: تشکیل ستاد استانی بازی های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ در استان کرمان جای تقدیر دارد و این امر برای ورزشکاران بسیار مهم و خوشحال کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.