وزیر خارجه آمریکا در سفر غیرمنتظره خود به افغانستان درباره برخی موضوعات با مقامات این کشور به رایزنی پرداخت.

وزیر خارجه آمریکا با مقامات افغانستان دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در سفری غیرمنتظره به افغانستان رفت.

وزیر خارجه آمریکا  در جریان این سفر، با محمد اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی و محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی این کشور نیز دیدار کرده است.

در این دیدار، وزیر خارجه آمریکا درباره روابط دوجانبه، چگونگی مبارزه با تروریسم و روند صلح افغانستان، با مقامات این کشور گفتگو کرده است.

این در حالیست که پیشتر اعلام شده بود که تیلرسون به دلایل امنیتی به کابل سفر نکرده و قرار است با سفر به هند با مقامات افغانستان دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است اخیراً تحرکات طالبان در برخی ولایت های افغانستان شدت گرفته و در تازه ترین اقدام، حدود یک ماه پیش این گروه بیش از ۵۰ غیر نظامی را در روستای «میرزا اولنگ» واقع در شهر «صیاد» ولایت «سرپل» به طرز وحشیانه ای به شهادت رساندند.

در حالی تیم امنیتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در هفته های گذشته به تشکیل جلساتی برای تدوین راهبرد جدید این کشور در افغانستان اقدام کردند که از زمان تهاجم واشنگتن به این کشور در سال ۲۰۰۱؛ تعداد زیادی از غیرنظامیان در افغانستان کشته و زخمی شده و عملیات طالبان و تروریست  های تکفیری- وهابی داعش در مناطقی از شمال این کشور گسترش نیز یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.