زنجان- رئیس صنعت و معدن استان زنجان با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال افزون بر ۱۴۱ میلیون دلار کالا از گمرک صادر شده است گفت: ارزش کالاهای صادراتی استان زنجان ۸۹ درصد افزایش یافته است.

ارزش کالاهای صادراتی استان زنجان ۸۹ درصد افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، ناصر فغفوری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار داشت: در نیمه نخست امسال ۶۹ هزار تن به ارزش ۱۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار کالا از مبادی گمرک استان زنجان صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه سال گذشته نیز بیش از ۵۰ هزار تن کالا از گمرک استان زنجان صادر شده بود ابراز کرد: این موضوع حاکی از افزایش ۳۹ درصدی حجم کالاهای صادراتی در نیمه نخست امسال دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ارزش محصولات صادراتی استان زنجان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۸۹ درصد رشد یافته است بیان کرد: ارزش کالاهای صادراتی گمرک استان زنجان در شش ماهه نخست سال ۹۵ بیش از ۷۴ میلیون دلار برآورد شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۵۷ هزار تن به ارزش افزون بر ۲۱۵ میلیون دلار از مبدا تولید استان زنجان صادرات انجام شده است.

فغفوری میزان تحقق اهداف پیش‌بینی شده در حوزه صادرات کالاهای تولیدی را ۱۱۳ درصد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال حجم صادرات افزایش می‌یابد از برنامه‌های تعیین شده نیز فراتر می‌رویم.

وی سهم ارزش صادرات استان زنجان از صادرات کشور را ۱.۲۶ درصد خواند و گفت: این رقم به لحاظ وزنی سه دهم درصد را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه بخش صنعت بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص داده است ابراز کرد: صنعت روی نیز در این حوزه پیشتاز است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.