یزد - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در راستای اجرای نیات واقفین خیر اندیش مبلغ ۴ میلیارد و چهار صد میلیون ریال در ماه محرم از محل عواید موقوفات مرتبط استان یزد هزینه شد.

۴ میلیارد ریال برای اجرای نیات واقفان استان یزد در ماه محرم هزینه شد

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام زارع زاده با اعلام این خبر اظهارداشت : یکی از اصلی ترین رسالت های ادارات اجرایی اوقاف و امور خیریه در شهرستان ها اجرای امینانه نظر واقفین مطابق وقف نامه های می باشد.

وی افزود: با راه اندازی سامانه جامع موقوفات در سال های اخیر و بازخوانی و اسکن  و ثبت  کلیه وقف نامه ها در سامانه و مشخص شدن درصد نیات واقفین در هر موقوفه عواید حاصل از املاک وقفی مطابق نظر واقفین هزینه می گردد.

این مسئول با اشاره به اینکه نیمی از موقوفات استان یزد مرتبط با حضرت سید الشهدا (ع) و تعزیه داری آن حضرت است گفت: در ماه محرم سال جاری مبلغ ۴ میلیارد و چهار صد میلیون ریال از محل عواید موقوفات در برنامه های مختلف هزینه شده است و البته بخش قابل توجه دیگری نیز در دهه آخر ماه صفر هزینه خواهد شد.

وی یکی از ضعف های مجموعه موقوفات دارای متولی و هم چنین موقوفات تحت تصرف اداره اوقاف را عدم اطلاع رسانی صحیح اجرای نیات واقفین دانست و افزود: در برخی از مجالسی که از محل عواید موقوفات برپا شده هیچ نشان و یا اثری از وقف نیست و چه بسا کسانی که در این مجالس شرکت می کنند متوجه نشوند که این مراسم از محل عواید موقوفات برپا شده است.

زارع زاده بهترین راهکار عملی ترویج و تشویق جامعه به این سنت حسنه را اجرای امینانه نیات واقفین دانست و گفت: وقف به عنوان یک نهاد افتصادی دینی پشتوانه نشر معارف اهل بیت (ع) و تقویت باور های دینی نسل جوان خواهد بود که یکی از کارکرد های آن کاهش آسیب های حوزه خانواده و اجتماع است.

وی خاطر نشان ساخت : اگر چه بر پایی مراسم روضه خوانی حضرت سید الشهدا (ع) تاثیر بسزایی در نشر معارف اسلام ناب دارد اما خیّرینی که می خواهند نام خود را در زمره واقفین ثبت کنند نباید از حوزه های نوین و جدید ترویج دین مانند فضای مجازی، انیمیشن ، فیلم و .... غفلت نمایند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.