زاهدان- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به روند رو به رشد سفر زائرین پاکستانی به عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم باید با هدف گذاری مشخص موجبات استمرار ورود زوار خارجی و توریسم زیارتی را فراهم نماییم که این موضوع ضرورت هماهنگی بیشتر و مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان را می‌طلبد.

خدمات رسانی به زائران پاکستانی مشارکت دستگاه های اجرایی را می‌طلبد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در جلسه هماهنگی و بررسی مشکلات زائرین پاکستانی اظهار داشت: نقاط مرزی متناسب با فرصت‌هایی که برای آنها فراهم می‌شود می‌توانند رشد کنند لذا باید یک موقعیت و امتیاز اقتصادی، زیارتی و توریستی برای مرزهای استان تعریف کنیم و این منطقه به کانون تردد و منافع مردم تبدیل شود .

علی اصغر جمشید نژاد افزود: در حال حاضر جهانگردی در جهان بیشترین اشتغالزایی را ایجاد می‌کند و از این موضوع باید در مرزهای منطقه برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم بهره بجوییم.

وی با بیان اینکه خدمات فرهنگی در مواجهه با زائرین باید مورد توجه قرار گیرد و روند خدمات رسانی باید به گونه باشد که عملکرد مثبتی حاصل شود، ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی استفاده از هیئت‌های مذهبی را باید مورد توجه قرار دهند و از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده گردد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری افزود: با توجه به اینکه سازمانی تحت عنوان سازمان حج و زیارت در پاکستان وجود ندارد و دولت پاکستان ماموریتی برای اعزام زائران به عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم ندارد دستگاه‌های زیرمجموعه ای باید بر وجهه گردشگری این موضوع توجه کنند و لفظ گردشگری را که برای طرف پاکستانی موثر است و مقاومت ایجاد نمی‌کند مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه بر استفاده از افراد مسلط به زبان اردو و انگلیسی در حوزه خدمات رسانی تاکید کرد و افزود: کسانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند باید به زبان آموزی ترغیب و توجیه شوند و به همین منظور سازمان حمل و نقل این موضوع را به عنوان یک مزیت برای شرکت‌های خدمات رسان باید برنامه ریزی نماید.

معاون سیاسی و اجتماعی با بیان اینکه باید فرصت‌ها را مزیت سازی کنیم افزود: استفاده از حمل و نقل ریلی و حمل و نقل دریایی در انتقال زائرین فرصتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و از طریق وزارت راه و شهرسازی پیگیری هستیم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد زیادی از مشکلات زائران در دو طرف مرز حل شده اما کماکان نیازمند افزایش تسهیلات متناسب با جمعیت زائرین هستیم که از جمله آن راه اندازی زائرسرا ست که مقدمات ایجاد آن توسط آستان قدس رضوی در محل مرز انجام شده است و نیازمند پیگیری است.

جمشیدنژاد تأکید کرد: سازمان پایانه ‌ها نظارت لازم برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه در حمل و نقل زائرین داشته باشد و برای ایام پیش رو نماینده ویژه در مرز مستقر نمایند. پیش بینی می‌شود امسال همزمان با ایام اربعین حسینی حدود ۳۵ هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه به عتبات عالیات سفر نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.