وزیر تعاون در جمع اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از کمبود سرمایه بانک توسعه تعاون انتقاد کرد و گفت: این بانک با هدف توسعه بخش تعاون تشکیل شده است.

فلسفه وجودی بانک توسعه تعاون حمایت از اشتغال در بخش تعاونی است

به گزارش قدس آنلاین- علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه‌ای که با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد، گفت: بانک توسعه تعاون به‌منظور توسعه و حمایت از اشتغال در قالب تعاونی راه‌اندازی شده است و افزایش سرمایه بانک سبب ارتقای خدمات آن می‌شود.

وزیر تعاون بابیان این مطلب که از جمله مشکلات و معضلات بانک توسعه تعاون کمبود سرمایه به شمار می‌آید خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی ایجاد بانک‌های توسعه‌ای، توسعه آن بخش با حمایت از دولت و تزریق پول کافی جهت ارتقای بخش است و با توجه به اینکه سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی باید به ۲۵ درصد از اقتصاد برسد حمایت از بانک تخصصی بخش تعاون سبب ارتقاء سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی خواهد شد.

ربیعی با اشاره به اینکه در حال حاضر حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط ازجمله سیاست‌های بانک توسعه تعاون در کمک به اشتغال بشمار می‌آید، افزود: بانک توسعه تعاون درراستای حمایت از طرح‌های دولت به‌عنوان بانک عامل در طرح اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی درنظرگرفته‌شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.