ایلام- «برق» در جامعه امروزی به اندازه اکسیژن و آب برای زندگی بشر امروزی حیاتی و مهم شده است و بدون این انرژی زندگی برای انسان امروزی مقدور نخواهد بود، چرا که وابستگی به انرژی برق بیش از اندازه شده و هیچ وسیله ای در زندگی انسان نیست که به نوعی به برق و انرژی آن نیازمند نباشد.

آپارتمان های ایلام در انتظار روشنایی

قدس آنلاین وحید صدر - گروه استان ها- در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد شمسی هر موقع برق می رفت، آه از نهاد همه بلند می شد، مخصوصاً در روزها و یا شب های گرم تابستان، هر دقیقه نبود برق بسیار سخت می گذشت و تحمل گرمای طاقت فرسا را سخت تر می کرد. این انرژی که امروزه زندگی بیشتر به آن وابسته شده برای هر خانه ای لازم است، روشنایی شب هنگام، وسایل برقی متعدد، تکنولوژی های روز و ... همه به انرژی برق نیاز دارند و بدون آن نمی شود زندگی کرد.

تعدادی از مجتمع های آپارتمانی ایلام از ابتدای سال برای دریافت اشتراک برق در انتظار به سر می برند و این انتظار کماکان ادامه دارد.

۳۷ مجتمع آپارتمانی ایلام در انتظار برق!

صاحب یک واحد مسکونی در مجتمع آپارتمانی در ایلام با گلایه از مسئولان در خصوص عدم تأمین انرژی برق این مجتمع می گوید: مجتمع مسکونی ما در یکی از محلات داخل شهر واقع شده و آماده سکونت است و بهمن ماه سال ۹۵ برای تأمین برق درخواست داده ایم که تاکنون برق مجتمع تأمین نشده است.

وی که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه ۳۷ مجتمع در شهر ایلام درخواست های خود را برای تأمین برق به برق شهرستان ایلام تحویل داده اند، اظهار می دارد: این مجتمع ها آماده سکونت هستند اما بعلت نبود برق کسی نمی تواند در آنها زندگی کند و مالکان واحدها با صرف هزینه های کلان برای ساخت این مجتمع و به امید خانه دار شدن، دیگر پولی برای اجاره خانه و یا خرید منزل مسکونی ندارند و به نوعی از این جا مانده و از آنجا رانده شده و کاملاً بلاتکلیف مانده ایم.

عدم اعتبار و معارض شخصی، بهانه شرکت برق ایلام

سازنده یکی از این مجتمع ها با بیان اینکه در مراجعات مکرر به شرکت برق برای تأمین برق، با پاسخ های مختلفی روبرو شده ایم، می گوید: شرکت برق هم از عدم تأمین اعتبار گلایه دارد و مسئولان این شرکت هم به این بهانه تیر برق و ترانس ها را در محل نصب نمی کنند.

علی اشرف کریمی با اشاره به اینکه مدت زیادی است که پیمانکار شرکت برق برای نصب تیربرق و ترانس در اطراف مجتمع چاله های بزرگ حفر کرده است، اظهار می دارد: این چاله ها مخصوصاً در هنگام شب خطرناک بوده و ممکن است که فرد و یا افرادی در آنها افتاده و آسیب ببینند.

وی با درخواست از مسئولان برای رفع این مشکلات، ادامه می دهد: بسیاری از صاحبان واحدها، مستأجر بوده و منتظر وصل برق هستند تا در منازل خود سکونت کنند.

حریم برق فروشی نیست!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در این باره با بیان اینکه متأسفانه شهرداری و سازمان نظام مهندسی با فروش تراکم و حریم، کار ما را سخت کرده اند، می گوید: شهرداری و نظام مهندسی تنها به فکر درآمد هستند در حالی که حریم برق فروشی نیست چرا که اولین حادثه برابر با آخرین حادثه است.

هادی شیرخانی با اشاره به اینکه بسیاری از ساختمان ها به حریم انرژی برق تجاوز کرده اند، اظهار می دارد: این تجاوز به حریم بسیار خطرناک است و هر حادثه ای ممکن است به قیمت جان شهروندان تمام شود، چرا که برق با کسی شوخی ندارد.

وی به وجود معارضین شخصی برای نصب ترانس و تیرهای برق اشاره می کند و خاطرنشان می سازد: این شرکت برای رفع مشکل برق رسانی به مجتمع های مسکونی، اقدام کرده که با اعتراض برخی از همسایگان و اشخاص در محل روبرو شده که برای رفع این موضوع با نیروی انتظامی و دستگاه قضایی نیز هماهنگی لازم شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با اشاره به مشکلات بودجه ای و اعتباری برق رسانی به مجتمع های مسکونی، تصریح می کند: مشکل اعتبار برقرسانی به مجتمع های مسکونی ایلام حل شده و پیمانکار آن نیز مشغول به کار است.

مجتمع های ایلام تا پایان سال جاری برق دار می شوند  

مدیر برق شهرستان ایلام نیز با بیان اینکه چاله کنی برای نصب ترانس و تیر برق های مجتمع های مسکونی ایلام انجام شده است، می گوید: پیمانکار مربوطه در حال اجرای کار است و با نصب ترانس برق در محل، بخش عمده ای از کار به انجام خواهد رسید.

علی محمدی با اشاره به اینکه حدود ۷ ماه از درخوست صاحبان این مجتمع ها می گذرد، اظهار می دارد: کار برق رسانی به این مجتمع ها با توجه به درخواست صاحبان آنها اولویت بندی شده و به ترتیب انجام خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری برای اتمام برقرسانی مجتمع های مسکونی ایلام تا پایان سال جاری، خاطرنشان می سازد: نوسان قیمت تجهیزات همچون ترانس و تیر برق و سایر تجهیزات، مشکلی است که در سر راه برقرسانی قرار دارد و احتمال می رود که در صورت بروز این مشکل، تأخیری در برقرسانی نیز بوجود آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.