کرمان - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان عنوان کرد: این مرکز با ظرفیت علمی، انسانی و رایانه ای بسیار بالایی طی هفته آینده افتتاح می شود.

مرکز امداد امنیت رایانه ای استان کرمان هفته آینده افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسعود الهامی صبح سه شنبه در شورای پدافند غیر عامل با اشاره به دریافت مجوز ایجاد مرکز آپا (مرکز امداد امنیت رایانه‌ای) عنوان کرد: این مرکز با ظرفیت علمی، انسانی و رایانه ای بسیار بالایی طی هفته آینده افتتاح می شود.

الهامی افزود: مقدمات و زیرساخت اتصال وب سایت دستگاه های اجرایی به شبکه توزیع محتوای ملی برای اولین بار در کشور در استان کرمان انجام شده است و این شبکه در سرتاسر دنیا چندین سرور دارد و در کشور ما نیز هفت سرور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی از هفته پدافند غیرعامل امسال می توانند برای اتصال به این شبکه اقدام کنند و در اولین اقدام وب سایت استانداری کرمان به این شبکه متصل خواهد شد.

الهامی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ سرور در دستگاه های اجرایی استان کرمان مستقر شده و هرگونه بدافزاری که بخواهد وارد سیستم های استان شود در اسرع وقت شناسایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته بالغ بر دو هزار آسیب پذیری و حفره امنیتی داشته ایم، ضمن این که ۹۵۶ مورد کاهش آسیب پذیری دستگاه ها را در تعامل دستگاه ها برای اجرای طرح های پدافند غیر عامل داشته ایم.

۸۰۰ فضا آموزشی در استان کرمان تخریبی و آسیب پذیر در مقابل حوادث احتمالی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیزدر این جلسه بیان کرد: تاکنون برگزاری ۷۷۴ جلسه و همایش آموزشی،برگزاری ۳۳۵ رزمایش دانش آموزی، برپایی ۸۰۳ نمایشگاه در مدارس، اجرای ۱۵۲ مسابقه فرهنگی و توزیع ۵۵ هزار و ۲۷۰ بسته آموزشی  انجام شده است.

محمد محسن بیگی به برگزاری چهار هزار جلسه آموزشی دانش آموزان و اولیاء، آموزش اطفای حریق در مدارس و حفاظت فیزیکی مدارس اشاره و عنوان کرد: آموزش و پرورش استان کرمان نزدیک به پنج هزار فضای فیزیکی دولتی و دو هزار فضای فیزیکی غیر دولتی را در اختیار دارد که برای مقابله با تهدیدات این حوزه یک مرکز دیتا سنتر با هزینه ۲۵۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.

محسن بیگی تصریح کرد: از مجموع پنج هزار فضای آموزشی استان کرمان، ۸۰۰ فضا تخریبی و در مقابل حوادث احتمالی آسیب پذیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۳۰۲  سیستم اعلام سرقت نیز در مدارس استان کرمان راه اندازی شده است و سیستم اطفای حریق نیز به صورت آزمایشی راه اندازی گردیده است.

محسن بیگی هم چنین از توزیع چهار هزار و ۶۸۲ کپسول آتش نشانی در فضاهای آموزشی استان کرمان خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.