رئیس سازمان لیگ گفت: دربی پخش مستقیم می شود ولی از ورود دوربین های تولیدی صدا و سیما به ورزشگاه جلوگیری می شود.

ورود دوربین های تلویزیونی به استادیوم آزادی ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین، حیدر بهاروند پس از جلسه امروز (یکشنبه) با مدیران استقلال و پرسپولیس در آکادمی فوتبال با اشاره به دربی ۸۵ اظهار داشت: دربی مثل همه بازی‌هاست، اما شرایط خاص خودش را دارد. البته چند دربی در شهرستان داریم، ولی حساسیت ویژه روی دربی پایتخت وجود دارد و میلیون‌ها نفر بیننده این دیدار هستند. دربی‌ها خوب برگزار شده و امیدوار هستیم این بار هم به خوبی برگزار شود.

وی افزود: امیدوارم دربی بازی با هیجان و با طراوت باشد و هواداران از دیدن آن لذت ببرند.

رئیس سازمان لیگ از شکایت شرکت برهان مبین از فدراسیون فوتبال به دلیل مسئله بلیت فروشی خبر داد و گفت: بلیت فروشی دست برهان مبین نیست و در اختیار باشگاه‌ها قرار داده شده است. ما نمی‌توانیم جلوی کسی را بگیریم و بگوییم شکایت نکند، اما همانطور که اعلام کردیم بلیت‌فروشی را در اختیار باشگاه‌ها قرار دادیم. اگر آنها (شرکت برهان مبین) اعتراضی دارند یا ما اعتراضی داشته باشیم، در مراجع حقوقی می‌توان پیگیر این مسئله بود.

بهاروند در رابطه با اینکه گفته می‌شود دربی به دلیل عدم پرداخت حق پخش به صورت مستقیم پخش نخواهد شد، تاکید کرد: دربی بدون استثنا پخش می‌شود. ما نامه زدیم که از ورود دوربین‌های تولیدی ممانعت کرده و تنها بازی به صورت مستقیم پخش شود. صدا و سیما حاضر نیست با ما توافق کند. ۷۰ درصد بدهی‌های باشگاه‌ها به دلیل پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی است. در همه جای دنیا، بیشتر درآمد باشگاه‌ها از حق پخش است. بیشتر باشگاه‌های ما بدهکار هستند، و الزامات AFC هم در رابطه با حق پخش تلویزیونی، ما را گرفتار کرده است. بنابراین باید مسئولان صدا و سیما بیایند و با وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال مذاکره کنند. در صورتی که مذاکرات مثبت باشد، همه چیز به شرایط قبل بازمی‌گردد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ابلاغیه‌ای در خصوص محرومیت وریا غفوری و محسن مسلمان به سازمان لیگ رسیده است یا نه، تصریح کرد: تا الان که چیزی ابلاغ نشده است. دبیرکل فدراسیون فوتبال باید امضا کرده و به ما این مسئله را ابلاغ کند. وقتی ابلاغ نشده، این دو بازیکن می‌توانند بازی کنند. هر زمان ابلاغ شود، حتی اگر صبح بازی باشد، ما رأی را اجرا می‌کنیم.

رئیس سازمان لیگ در مورد بحث‌هایی که برای میزبانی استقلال و پرسپولیس در دربی‌ها و رعایت قانون ۱۰ درصد به تیم میهمان می‌شود، تصریح کرد: چند بار دنبال این موضوع رفتیم، اما به نتیجه نرسیدیم. تیم‌ها باید به مانند همه از میزبانی خود استفاده کنند. قطعا برای فصل آینده قانون ۹۰ درصد میزبان و ۱۰ درصد میهمان اجرا می‌شود. در این رابطه هیئت رئیسه یکشنبه هفته آینده جلسه خواهد داشت. هر چند نیاز به مصوبه ندارد و تیم‌ها باید از میزبانی خودشان استفاده کنند.

بهاروند در خصوص TMS عنوان کرد: من نمی‌توانم در این زمینه صحبت کنم. TMS تنها به سازمان لیگ مربوط نمی‌شود و بخشی از آن به فدراسیون ربط دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت تبلیغات محیطی دور زمین در چه مرحله‌ای است، گفت: تبلیغات دور زمین انجام می‌شود. قرارداد ما طبق قرارداد قبلی ۶۵ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان لیگ در خصوص اینکه آیا پولی قرار است به استقلال و پرسپولیس پرداخت شود، تصریح کرد: پولی دریافت نشده، ولی اگر دریافت شود، به نسبت به باشگاه‌ها تقسیم می‌شود. در حال حاضر حساب سازمان لیگ بسته است. وزیر اقتصاد و دارایی دستور داده حساب‌ها باز شود.

بهاروند در واکنش به اینکه علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس گفته که تبلیغات محیطی باید هر بازی به پرسپولیس پرداخت شود، اظهار داشت: باشگاه‌ها برای گرفتن پول باید از هیئت رئیسه مصوبه بگیرند. شاید ایشان بتوانند موافقت موضوع خود را بگیرند، اما هر چیزی باید طبق مصوبه هیئت رئیسه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.