زاهدان-استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای انقلاب تا سال ٩٢ نه هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان در سیستان و بلوچستان هزینه شده است، در حالی که طی چهار سال اخیر بالغ بر ١٣ هزار میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق شده است.

هزینه کرد ١٣ هزار میلیارد تومانی طی چهارسال اخیر در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی استاندار، در آیین افتتاح همزمان ٢٠٠ طرح بنیاد برکت که بصورت همزمان در کشور از طریق ویدئو کنفرانس در دفتر امام جمعه زاهدان برگزار شد، با اشاره به وسعت استان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با دارا بودن ١١ و نیم درصد از مساحت کل کشور، وسیع ترین استان کشور است.

وی افزود: حدود ٩هزار روستای موچک و بزرگ در استان وجود دارد که ارایه خدمات برابر به آنها بدون نقش آفرینی خیرین برای دولت دشوار است. استاندار با بیان اینکه بنیاد برکت گام های بزرگی در ارایه خدمات به استان برداشته است، توجه بیشتر این بنیاد را در اختصاص اعتبارات به استان خواستار شد.

هاشمی همچنین میزان کل اعتبارات هزینه شده در استان را از ابتدای انقلاب تا سال ٩٢، نه هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان إعلام کرد و افزود: این در حالی است که طی چهار سال اخیر بالغ بر ١٣ هزار میلیارد تومان توسط دولت و بخش خصوصی به استان تزریق شده است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری نیز در این مراسم با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از مرکز کشور فاصله زیادی دارد گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران خدمات خوبی در این استان ارایه شده است.

آیت الله گلپایگانی گفت: برادری و اخوت بین مردم شیعه و سنی استان حاکم است و علیرغم دورافتادگی این استان از امنیت خوبی برخوردار است. گفتنی است از مجموع ۲۰۰ طرح بنیاد برکت ٣٣ طرح مربوط به استان است که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور نماینده ولی فَقِیه در استان و استاندار سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل ساخت مسجد،خانه عالم، کانون های فرهنگی است که در شهرستان های زاهدان، زهک، هامون، نیمروز، دلگان و مهرستان مورد بهره برداری واقع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.