وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: انعطاف و گزینه‌های بارزی، درباره توافق جهانی کاهش تولید وجود دارند.

گزینه‌ها گوناگونی درباره توافق جهانی کاهش تولید نفت وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، امروز (سه شنبه دوم آبان ماه) اعلام کرد که درباره توافق جهانی کاهش تولید نفت، انعطاف وجود دارد و گزینه‌ها زیاد هستند.

وی که رئیس دوره‌ای اوپک به شمار می‌آید، اعلام کرد: نظارت بر پایبندی به توافق جهانی کاهش تولید نفت، ادامه دارد و او از آن راضی است و بر همکاری همه با هم، متمرکز خواهد شد.

وزیر انرژی عربستان گفت: ما بسیار منعطف هستیم و گزینه‌های خود را باز نگه می‌داریم؛ البته مصمم هستیم که برای کاهش ذخیره‌سازی نفت جهان به سطح عادی که از نظر ما میانگین پنج ساله است، هر اقدامی که لازم باشد، انجام دهیم.

الفالح افزود: ما سطح ذخیره‌سازی را حدود ۱۸۰ میلیون بشکه پایین آورده‌ایم و طبق آخرین آمارهایی که مشاهده کرده‌‎ام، همچنان باید ۱۶۰ میلیون بشکه دیگر را هم کاهش دهیم.

وی همچنین اعلام کرد: پس از آغاز توافق اوپک برای کاهش تولید نفت از ابتدای سال جاری میلادی و در پی بازسازی اقتصاد جهانی، سرمایه‌گذاری در صنعت نفت از سر گرفته شده است.

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد: برای ادامه کاهش تولید نفت تا زمان تحقق هدف توازن بازار، اجماع وجود دارد، اما باید از وارد کردن تنش به بازار با کاهش بیش از حد تولید، پرهیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.