شهرکرد- رئیس شورای شهر شهرکرد گفت: کاهش سطح آب‌های زیر زمینی در استان نگران کننده و فرونشست دشت‌ها سبب ایجاد کانون ریزگردها شده است.

فرونشست دشت‌های چهارمحال و بختیاری سبب ایجاد کانون‌ ریزگردها شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا توکلی عصر امروز در ششمین همایش بام ایران در حسرت آب با اشاره ه هشدار کارشناسان در خصوص کاهش آب‌های زیرزمینی اظهار داشت: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی در دشت‌ها شورای استان را نگران کرده همچنین فرونشست دشت‌های استان سبب ایجاد کانون‌های ریزگرد شده است.

وی توجه به آمایش سرزمین را ضروری دانست و افزود: لازمه توسعه پایدار کانون‌های زیست محیطی توجه به آمایش سرزمین است بنابراین باید به این طرح توجه شود.

رئیس شورای شهر شهرکرد آب و هوای منحصربفرد استان مزیت اصلی استان عنوان و بیان کرد: در دو دهه گذشته سطح آب‌های زیرزمینی در استان کاهش پیدا کرده است که این موضوع می‌تواند برای استان مشکل ایجاد کند.

توکلی با بیان اینکه ظرفیت‌های حوزه مشترک آب، باید فراتر از تقسیمات سیاسی مورد ارزیابی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بحران آب در اصفهان سبب شده که مسئولان این استان با لابی‌گری بتوانند آب چهارمحال و بختیاری به‌طور غیرقانونی انتقال دهند.

وی احیاء منابع آب زیرزمینی را ضرورتی برای توسعه پایدار دانست و گفت: امروزه انتقال آب بین حوزه‌ای یکی از چالش‌های استان است و دولتمردان باید یک دیدگاه واقع‌گرایانه نسبت به این استان داشته باشند.

رئیس شورای شهر شهرکرد با بیان اینکه برخی‌ها قصد دارند در اجرای طرح انتقال آب بن ـ بروجن مشکلاتی را ایجاد کنند، تصریح کرد: بدخواهان و زیاده‌خواهان در کشور قائل به تأمین آب شرب سالم برای استان نیستند و این افراد تلاش می‌کنند تا در اجرای طرح قانونی انتقال آب بن- بروجن که مصوب دولت است‌ مشکلاتی را ایجاد کنند اما تونل غیرقانونی گلاب را قانونی جلوه می‌دهند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.