مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه چشم اندازی جهانی باید برای نمایشگاه تعریف شود، گفت: حمل و نقل، بازاریابی، رزرواسیون هتل، قیمت‌های مناسب، خدمات حرفه‌ای و غیره از جمله شاخصه‌های نمایشگاه جهانی است.

چشم‌اندازی جهانی برای نمایشگاه بین‌المللی اصفهان تعریف شود

به گزارش قدس آنلاین، علی یارمحمدیان امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان اظهار داشت: اصفهان مهد خلاقیت در جهان بوده و تاریخ نویسان در گذشته اصفهان را برترین شهر جهان می‌نامیدند و از آن به عنوان بلاد کبیر یاد می‌کردند. در طول تاریخ نیز این رویکرد وجود داشته اما در حال حاضر این گونه نیست و در بیشتر حوزه‌ها گوی و میدان را واگذار کرده‌ایم.

وی با اشاره به صحبت شهردار اصفهان پیرامون اینکه که اصفهان پنجره‌های شکسته زیادی دارد، گفت: به نظر می‌رسد یکی از این پنجره‌های شکسته اصفهان شرکت نمایشگاه‌ها است که باید با افتتاح پروژه جدید این شکستگی ترمیم شود.

مدیرعامل جدید شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه نه تنها در منطقه جایگاهی ندارد بلکه در کشور هم از استان‌های هم تراز عقب تر است؛ چنانچه بخواهیم در مسیر توسعه قدم برداریم باید زودتر پروژه محل جدید نمایشگاه اصفهان تکمیل شود.

وی در ادامه گفت: تکمیل نشدن این پروژه، از دست دادن منافع در بخش توریسم و کارآفرینی، اشتغال و به عبارت کلی خسارت‌های فراوانی را به همراه دارد.

یارمحمدیان تصریح کرد: چشم انداز جهانی بودن باید برای نمایشگاه تعریف شود؛ در نمایشگاه‌ مطلوب غرفه داران در سطح جهانی ارتقا می‌یابند و مراجعه کنندگان نیز حس این را دارند که به بازار مستقیم ورود کرده‌اند؛ حمل و نقل، بازاریابی، رزرواسیون هتل، قیمت‌های مناسب، خدمات حرفه‌ای و غیره از جمله شاخصه‌های نمایشگاه جهانی است.

وی در پایان گفت: امنیت ملی در گرو اقتصادی پویا و اقتصاد پویا در گرو اشتغال و کارآفرینی است و این خود در گرو نمایشگاه است، اگر می‌خواهیم حضور توریست‌ها را افزایش دهیم نمایشگاهی با استانداردهای بین‌المللی نیاز است.

طراحی و اجرای ساختمان جدید نمایشگاه‌های اصفهان کاملاً تخصصی است

سید جمال‌الدین صمصام شریعت امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر عامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، اظهار داشت: امروز روز تکریم مدیری است که حدود ۱۴ سال مدیریت نمایشگاه‌ها را برعهده داشته و آنچه که لازم بوده را محقق کرده است.

وی پیرامون سهامداران این شرکت، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی استان ‌اصفهان سهام‌داران عمده شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان هستند و سایر سهام‌داران مقدار کوچکی سهام دارند.

رئیس هیئت مدیره شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان پیرامون پروژه ساختمان جدید نمایشگاه، گفت: سالن اصلی نمایشگاه جدید در مرحله سفت کاری بوده و طراحی و ساخت آن به صورت تخصصی صورت گرفته؛ پروژه در مساحت ۴۰ هکتار در حال احداث است و در شأن شهر تاریخی اصفهان خواهد بود که البته با خرید زمین مجاور توسعه نیز پیدا می‌کند.

وی پیرامون ویژگی‌های ساختمان جدید گفت: طراحی و اجرای ساختمان جدید کاملاً تخصصی است و از نظر سبک معماری، طرحی مناسب با شهر تاریخی اصفهان است که ان‌شاالله در سطح کشور بین نمایشگاه‌ها نیز شاخص باشد.

صمصام شریعت پیرامون بدهی‌های این شرکت، گفت: پیشرفت پروژه‌ها به گونه‌ای بوده است که بدهی‌های چندانی نداریم؛ ما حدوداً ۷.۵میلیارد تومان وام و ۹ میلیارد صورت وضعیت و در مجموع ۱۶ میلیارد است که مبلغ قابل پرداختی است.

وی پیرامون نحوه پرداخت بدهی‌ها، گفت: با افزایش سرمایه توسط شهرداری و فعالیت‌های جدی هیئت‌مدیره جدید در راستای تعامل با شرکت‌های خارجی و ایجاد حساب‌های بین المللی به دنبال رفع این بدهی‌ها هستیم.

بدهی ۱۷ میلیاردی شرکت بدهی کمی نیست

در ادامه قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان، اظهار داشت: در دنیا و اکثر کشورها نمایشگاه تاثیر فراوانی دارد؛ در همین راستا می‌توان گفت اصفهان سرتاسرش نمایشگاه است، از چهارباغ گرفته تا سی وسه پل و میدان امام‌خمینی (ره) نمایشگاهی است که هنر اصفهان را به منصه ظهور می‌کشد.

وی افزود: نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان پلی بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان است، انتظاراراتی که از این نمایشگاه می‌رود بیش از این است که انجام شد، نمایشگاه ‌بین المللی اصفهان باید با یک نگاه دقیق مورد بررسی قرار بگیرد؛ این انتظار می‌رود که اصفهان بتواند پس از چندین استان به شرایط ویژه‌ای مثل تهران شیراز و تبریز تبدیل شود.

شهردار اصفهان پیرامون پروژه جدید نمایشگاه اصفهان، گفت: باید زودتر از این‌ها این پروژه به بهره برداری می‌رسید اما هنوز راه زیادی دارد، بنده امیدوارم با حضور مدیرعامل جدید شاهد افتتاح هرچه زودتر نمایشگاه‌ اصفهان در روشن دشت باشیم.

وی در ادامه گفت: به طور یقین افتتاح ساختمان جدید زمینه تعامل بیشتر با سایر شهرها و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در عرصه‌های مختلف فراهم می‌کند و با این امر زمینه برای صادرات آسان فراهم خواهد شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: همانطور که قبلاً نیز گفته‌ام اولویت نخست ما بحث گردشگری است و شرکت نمایشگاه‌ها از بخش‌هایی است که نقش مهمی در این حوزه دارد؛ برای تعامل با کشورهای از فرصت‌های موجود مثل خواهرخواندگی با شهرهای مختلف می‌توان استفاده کرد.

وی پیرامون بدهی‌های مطرح شده توسط مدیر سابق شرکت نمایشگاه، گفت: بدهی ۱۷ میلیاردی برای شرکت نمایشگاه‌ها کم نیست، البته گفته شد که بخشی از آن وام بوده که حساب آن را باید جدا کرد؛ امیدوارم مدیرعامل جدید ادامه دهنده راه گذشته باشد و بتواند بهتر از قبل شرکت نمایشگاه‌ها را توسعه دهد.

شهردار اصفهان در پایان با انتقاد از مسئولیت دراز مدت، گفت: از زحمات آقای محققیان تشکر می‌کنم اما بنده بر این باور هستم که مسئولیت یک مدیر باید یک الی دو دوره باشد و تمام توانمندی‌های شخص در این مدت عرضه می‌شود و مسئولیت بیشتراز آن نه به صلاح نه شخص و نه استان و نه شرکت است.

برگزاری ۴۷ عنوان نمایشگاهی در محل فعلی نمایشگاه‌های اصفهان

در ادامه رسول محققیان مدیرعامل سابق شرکت نمایشگاههای بین المللی اصفهان اظهار داشت: ۱۷۰ ماه پیش بنده برنامه‌های خود را برای تصدی این مسئولیت ارائه کردم و دوستان عزیز شنیدار صحبت‌های بنده بودند؛ در آن برنامه ۳ چشم‌انداز کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعیین شده بود و اکنون بسیار خوشحالم این چشم‌اندازها تحقق یافته است.

وی پیرامون اقدامات انجام شده در طول این ۱۴ سال، گفت: در ابتدای سال ۸۳ سالن شیخ بهایی و در  سال ۸۶ سالن میرداماد ایجاد شد تا کل فضای موجود در پل شهرستان در اختیار غرفه داران و مردم قرار گیرد؛ در ادامه پس از سال‌ها و کش و قوس‌های فراوان و رفع چالش‌های و موانعی که بر سر راه داشتیم، سال ۹۴ کلنگ ساختمان جدید با حضور محمدجواد ظریف وزیر خارجه به زمین زده شد تا آرزوی دیرینه ما محقق شود.

مدیرعامل سابق شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان تصریح کرد: شرکت نمایشگاه‌های اصفهان متعلق به یک فرد یا یک استان نیست؛ این شرکت درآمدزایی برای کشور و منطقه دارد؛ براساس چشم اندازی که در سال ۹۰ ترسیم شد این شرکت نه تنها در کشور جزو سه شرکت اول است بلکه در سطح بین‌الملل نیز بازارهای هدف مشخصی را تعیین کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت ارتباطات فراوانی با شرکت‌های بین المللی و اتحادیه بین‌المللی نمایشگاه‌های بین المللی داشته است و طی آن قراردادهای همکاری بسیاری با آنها امضا شده است؛ ایجاد دفتر در ناحیه شنگن در کشور اسلواکی یکی از افتخارات این نمایشگاه بوده است.

محققیان خطاب به یارمحمدیان مدیرعامل جدید این شرکت ضمن تشبیه نمایشگاه به لوکوموتیو، گفت: هدایت نمایشگاه فعلی و تکمیل پروژه سنگین نمایشگاه دو لوکوموتیوی است که شما باید آنها را به نحو احسن هدایت کنید.

وی تصریح کرد: شرکت برمبنای مدیریت و اقتصاد پویا پیشرفت شایانی داشته است و در این امر کاملا فراجناحی و برپایه اقتصاد مستثنی از سیاست عمل کرده‌ایم؛ در این نمایشگاه با تعامل با مسئولان استانی، اقتصاد صنعتی استان در شرایط سخت تحریم تحول بسیاری داشته است.

مدیرعامل سابق شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان خاطرنشان کرد: سال گذشته علاوه بر برگزاری ۴۷ عنوان نمایشگاهی در محل فعلی نمایشگاه‌های اصفهان، در ۱۱ پاویون در خارج از کشور نیز مشارکت داشتیم.

وی پیرامون افزایش سرمایه نمایشگاه، گفت: سرمایه ثبتی از ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۸۲ طی ۱۰ سال به ۷.۵ میلیارد تومان ارتقا یافت؛ سه سال قبل قرار شد که مرداد ۹۶ سرمایه شرکت به ۳۵ میلیارد برسد که اگر تأمین می‌شد، ساختمان جدید کامل شده بود و امروز در آنجا صحبت می‌کردیم.

محققیان در پایان گفت: با شرکت‌هایی از انگلستان، فرانسه و آلمان در حال انعقاد قرارداد همکاری هستیم؛ ۸ هزار متر مربع مساحت نمایشگاهی در حال حاضر داریم و در صورتی که به ساختمان جدید برویم به ۳۰ هزار مترمربع افزایش می‌یابد که نیاز به مدیریت دقیق دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.