تبریز- پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با شرکت یک هزار ناشر داخلی امروز افتتاح شد.

نمایشگاه ‌کتاب تبریز و ‌مطبوعات آذربایجان‌شرقی گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد محمدپور عصر امروز در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: خداوند به مقام قلم سوگند یاد کرده و این نشان از جایگاه ویژه قلم‌ به دستان است.

وی با بیان اینکه کتاب همواره مهم‌ترین رکن برای تولید فکر، اندیشه و بالندگی است، افزود: اگر بگوییم پیشرفت و توسعه شبکه‌های ارتباطی اینترنتی مخاطبان را از کتابخوانی بی‌نیاز کرده، تفکری اشتباه و نادرست است زیرا هر چیزی جایگاه خود را دارد و کتاب و نوشته جای ویژه خود را حفظ کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید به اینکه برپایی پانزدهمین نمایشگاه کتاب با همت تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی میسر شده است، گفت: نزدیک به یک‌هزار ناشر و فعال نشر در نمایشگاهی با ۱۲۰ هزار عنوان کتاب حضور دارند.

وی اذعان داشت: همچنین در بخش ناشران بین‌المللی، ۲۱ کشور مهم دنیا و از افراد صاحب‌نظر با ۳۲ هزار عنوان کتاب حضور دارند که تمام کتب عرضه شده از سال ۲۰۱۰ به بعد خواهد بود.

محمدپور، رقم بن امسال را یک میلیارد و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این رقم افزایش نیز خواهد یافت زیرا میزان مطالبات و استقبال زیاد به نظر می‌رسد.

وی یادآور شد: در بخش  مطبوعات و رسانه‌های گروهی ،۶۵ غرفه در اختیار اهل رسانه گذاشته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بخش‌های فرهنگی بسیار گسترده در نظر گرفته شده است که آن را دروازه ورود به رویداد فرهنگی تبریز ۲۰۱۸ قرار دادیم، افزود: در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی مزین شده، دبیرخانه اقتصاد مقاومتی و دبیرخانه ۲۰۱۸ درگیر موضوع هستند.

وی با تاکید به اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه برای اعلام اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه است، گفت: کتاب مایه حیات و محرک توسعه جامعه است و باید تصمیم‌گیران کشور بدانند که اساس و زیربنای توسعه یک کشور همین افزایش سرانه مطالعات بوده و امید است از سال‌های آتی همه وارد این موضوع شوند.

محمدپور با یادآوری اینکه نمایشگاه کتاب امسال با چند روز تاخیر برگزار شد، ادامه داد: این تاخیر باعث شد که متوجه اهمیت این نمایشگاه در بین مردم شویم زیرا به یک مطالبه جدی مردمی تبدیل شده است و به هیچ‌وجه تعطیل بردار نیست.

به گزارش تسنیم، پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با دستور وزیر فرهنگ گسترده تر برگزار شده و یک هزار فعال حوزه نشر با ۱۲۰هزار عنوان کتاب که در چهار سال گذشته منتشر شده در این نمایشگاه حضور دارند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.