یزد - مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در آستانه فرارسیدن ایام سرد سال بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز تأکید و خواستار توجه ویژه مصرف کنندگان گاز طبیعی در خرید و نصب لوازم گازسوز شد.

نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز در آستانه فصل سرما رعایت شود

به گزارش قدس آنلاین، منوچهر فلاح در این خصوص اظهارداشت: هم استانی ها می بایست در هنگام خرید لوازم گازسوز به برچسب انرژی و استاندارد بودن آنها توجه نموده و برای نصب وسایل گازسوز از کارشناسان فنی کمک بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به منظور اطمینان از سلامت کارکرد آنها افزود: مصرف کنندگان گرامی قبل از نصب هر وسیله گازسوز باید از باز بودن مسیر دودکش ها اطمینان حاصل نموده و برای هر وسیله گاز سوز یک دودکش مجزا نصب و از کلاهکH  در مبادی خروجی دودکش ها استفاده شود.

فلاح همچنین استفاده از لوله های آکاردئونی (خرطومی) را به عنوان دودکش وسایل گازسوز بسیار خطرناک دانست و یادآور شد: در نصب بخاری از بست فلزی و شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.

این مسئول از مردم استان به خصوص اهالی مناطقی که اخیراً به شبکه گاز طبیعی متصل شده اند خواست از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز و نصب بخاری بدون دودکش در محیط های بسته مانند اتاق خواب و نصب آبگرمکن در مکان هایی مانند انباری، آشپزخانه های کوچک، حمام یا رختکن و پاسیو خودداری نمایند.

وی تصریح کرد: برای تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با سامانه های گرمایشی نصب شده در محیط های مسکونی، دقت لازم صورت پذیرد و به هنگام استفاده از بخاری، زیر درب ها و یا کانال کولر برای عبور هوا باز باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.