رشت- شهردار رشت در اولین نشست خبری با دعوت به هم‌اندیشی خبرنگاران با شهرداری گفت : باید برای بررسی و حل دغدغه های شهروندان با هم فکر کنیم و برنامه‌ریزی کنیم و به‌روز باشیم تا کار پیش رود.

مدیریت شهر رشت نیازمند همفکری و هم اندیشی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نصرتی در این نشست خبری ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید الشهدا با اشاره به انتظارات مردم با فرهنگ رشت از مدیران شهری گفت: انتظاراتی در مقیاس های مختلف وجود دارد؛ این انتظارات در برنامه های روزانه که وظیفه به روز حوزه مدیریت شهری است و همچنین در برنامه های کوتاه مدت و روبنایی و همچنین در برنامه های بلند مدت وجود دارد. انتظاراتی که بخش هایی به طور مستقیم به مدیریت شهری برمی گردد و بخش هایی نیاز به همراهی همه حوزه ها و مدیران دارد و کار شهرداری به تنهایی نیست .

وی سپس با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان افزود: اگر شهروندان بدون سوال و منفعل و اصحاب رسانه ای که درست و به موقع مطالب را طرح نکنند داشته باشیم حتما مدیریت شهری و حاکمیتی خواهیم داشت که از ابتدایی ترین موضوعات بی نصیب می شوند. رسانه باید لحظه به لحظه، منصفانه و به اندازه تذکر بدهد و سوال کند.

رشت در سال ۵۵ جز ۵ شهر اول ایران در سال ۹۵ در رتبه ۲۶

شهردار رشت  با اشاره به ۷۳۰ میلیارد تومان بدهی شهرداری گفت: باید ببینیم با این بدهی چطور حرکت کنیم که به جایگاه واقعی خود برسیم.

وی افزود: رشت در سال ۵۵ جز پنج شهر اول ایران بود و در سال ۹۵ در  رتبه ۲۶ قرار گرفت.

نصرتی سپس به تحقق بودجه اشاره کرد و ‌گفت:  در سال ۹۵ تنها ۳۹۲ میلیارد تومان از بودجه ۸۵۰ میلیارد تومانی محقق شد.

بازنگری در پیاده راه و نیاز به ایجاد زیرساخت

نصرتی سپس با اشاره به پیاده راه فرهنگی رشت گفت: ضعف‌هایی در پیاده راه فرهنگی وجود دارد است که نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود: ‌نیاز داریم در کنار پیاده راه خیابان جایگزین داشته باشیم نه اینکه ۱۲ خیابان زیر بار ترافیک قرار بگیرد.

‌شهردار رشت ادامه داد: در رشت نیاز به ارتقای حمل‌ونقل عمومی و ریلی داریم؛ وقتی بی آر تی ۱۰ سال زودتر اجرا می‌شد امروز به‌جایی نمی‌رسیدیم که  حمل‌ونقل عمومی توانایی خدمات‌رسانی نداشته باشد. او ادامه داد: تمام طرح‌ها در جهان دائماً در حال بازنگری قرار می‌گیرند.

نصرتی سپس به معضلات زباله در سراوان اشاره کرد و گفت: زباله‌های چند شهر ازجمله رشت به سراوان منتقل می‌شود اما فقط شهرداری رشت پاسخگو است.وی افزود: حل این موضوع احتیاج به عزم استانی دارد.

به‌زودی عملیات اجرای کارخانه زباله‌سوز آغاز می‌شود

شهردار رشت همچنین در مورد کارخانه زباله‌سوز با اشاره به دیدار خود با معاون وزیر کشور گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای ساخت کارخانه زباله‌سوز با ظرفیت  ۶۰۰ تن تخصیص داده‌شده و به‌زودی  عملیات آن اجرا می‌شود.

وی  در مورد وضعیت  تالاب عینک نیز گفت:  ثبت تالاب عینک در حال پیگیری است و مذاکره با سرمایه‌گذار است اما قرار نیست که شهرداری سوپرمن باشد  .نصرتی ادامه داد:  شهرداری در جایگاهی نیست که بگوید فاضلاب شهری را حل و از ورودش به رودخانه جلوگیری می‌کند و یا بحث تالاب را به‌تنهایی حل خواهد کرد.‌او ادامه داد برای حل مشکلات مسکن مهر رشت با استاندار صحبت شده است.

شهردار رشت افزود: من با اعضای شورای شهر توافق کردم که مدیران شهر و روسای بخش‌های مختلف شهرداری خط قرمز من برای اداره شهر هستند

نصرتی گفت: نه ما در شهرداری در کار اعضای شورا دخالت می‌کنیم و آن‌ها هم در کار ما دخالت نمی‌کنند و قرار است با اتحاد مشکلات شهر را حل کنیم. به اعضای شورای هم‌عرض کردم که شایسته‌سالاری و توان روزی ۱۵ ساعت کار برای من ملاک است و ارتباطات در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

وی با اشاره به معوقات کارکنان شهرداری گفت:  با توجه به معوقه ۳ و نیم ماهه حقوق پرسنل حاضرشدن یکباره ۱۴ میلیارد تومان در روز آخر هر ماه ممکن نیست. باید اواسط ماه حقوق ها را بپردازیم و اواخر ماه اضافه کار ها را پرداخت کنیم. اما این مساله دغدغه ای در بین کارکنان به وجود آورد که اضافه کار ممکن است به موقع پرداخت نشود. یعنی امروز پرسنل به تصمیمات شهرداری اطمینان ندارد. این پرسنل باید طوری حرکت کنند که شهروندان به شهرداری اعتماد کنند و در امور مختلف مشارکت کنند. پس باید در کنار هم با همدلی و اتحاد قرار بگیریم تا اعتماد پرسنل برگردد تا هم خانواده شهرداری و هم تمامی شهروندانی که انتظار حقوق شهروندی دارند کنار هم باشند و این مسائل رفع شود.

شهردار رشت تقاضا کرد: به جای شیوه هایی که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت و در این جلسه با نگاه مثبت و منفی به مسائل مختلف گذشته پرداخته شد باید بازنگری و تغییر روش داشته باشیم.

کارنامه فعلی رشت جاذب گردشگر برای تولید اشتغال و سرمایه و پویایی نیست

وی با بیان اینکه کارنامه فعلی رشت جاذب گردشگر برای تولید اشتغال و سرمایه و پویایی نیست اضافه کرد: با حمایت همدیگر نتایجی در شهر به وجود خواهد آمد که این شهر مقصد گردشگری شود. نسبت به برنامه های تدارک دیده شده با علم و آگاهی واکنش نشان دهیم. اتفاق نظر داریم که این شهر باید مقصد گردشگری شود و اگر این اتفاق افتاد مغازه های زیادی راه اندازی می شود. احتیاج به هتل و فضاهای تفریحی خواهیم داشت. مثل کشورهای دیگر خواهیم شد و همانند چین که صنعت گردشگری ۹.۳ درصد را به خود اختصاص داده است ما هم می توانیم این کار را انجام دهیم.

شهردار رشت به نامه وزارت کشور در خصوص بازسازی ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و بابت هر دستگاه ۱۰۰ میلیون تومان اشاره کرد و گفت: نیاز به پیگری نمایندگان مجلس در این حوزه داریم تا بازسازی اتوبوس ها صورت بگیرد.

وی در ادامه به موضوع مسکن مهر پرداخت و به جلسات برگزار شده در خصوص رفع مشکلات مسکن مهر اشاره کرد.

دکتر نصرتی تاکید کرد: آسفالت، زباله، فضای سبز و رفت و روب برنامه نیست بلکه وظیفه است. باید کارهای اساسی را پیگیری کنیم و زمانی میسر است که از این حداقل ها عبور کرده باشیم و به پرسنل و پیمانکاران بدهکار نباشیم. برنامه ریزی هایی در این حوزه انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.