زنجان- آمار تصادفات منجر به فوت در استان زنجان در طی سال گذشته با کاهش روبرو بوده و به ۲۴۹ نفر رسیده است که بنا بر گفته فرمانده انتظامی استان زنجان شاید آمار خوبی باشد ولی قانع‌کننده نیست.

حادثه در جاده‌های زنجان سبقت می‌گیرد

قدس آنلاین-گروه استان ها: سردار علی آزادی بیان می‌کند: هرچند که سال‌به‌سال آمار تصادفات جاده‌ای در استان زنجان کاهش پیدا می‌کند اما متأسفانه تصادفات منجر به فوت در محورهای روستایی این استان تصمیم به کاهش نداشته و با افزایش روبرو است.

فرمانده انتظامی استان زنجان بابیان اینکه در ۲۰ سال گذشته آمار فوتی‌های تصادفات جاده‌ای حدود ۵۰۰ هزار نفر بوده است، تصریح می‌کند: ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی ۲۲۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است که تعداد فوتی‌های تصادفات جاده‌ای بیشتر از شهدای جنگ تحمیلی است.

سردار آزادی با اشاره به اینکه در اکثر تصادفات جاده‌ای سرپرستان خانواده جان خود را از دست می‌دهند و تصادفات منجر به فوت آسیب‌های اجتماعی را نیز به همراه دارد اضافه می‌کند: مهم‌ترین عامل در تصادفات عامل انسانی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان بابیان اینکه اگر نقاط حادثه‌خیز در استان ترمیم شود،وضع هندسی محورهای مواصلاتی استان زنجان اصلاح شود و مردم وادارات همکاری‌های لازم را داشته باشند با کاهش تصادفات منجر به فوت روبه‌رو خواهیم شد.

نقاط حادثه‌خیز

رئیس پلیس‌راه استان زنجان نیز  آمار جان‌باختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای در نیمه نخست امسال را ۱۱۰ نفر عنوان می‌کند و می‌افزاید: در تصادفات جاده‌ای هرچند بیشترین عامل تصادف را به انسان باید نسبت داد اما از نقش نقاط حادثه‌خیز در این راستا نباید غفلت کرد.

علی‌اصغر شیرمحمدی بابیان اینکه از ۱۲۰ نقطه حادثه‌خیز استان زنجان ۴۷ نقطه مورد تائید سازمان راهداری کشور است اظهار می‌کند: ۱۸ نقطه حادثه‌خیز در استان زنجان توسط علائم برطرف‌کننده ازجمله تابلو، اصلاح هندسی،ایجاد شیارهای لغزاننده و غیره آشکارسازی شده است و تعداد ۹ نقطه نیز در دست اقدام است  اما واقعیت این است که مابقی نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان زنجان نیاز به اعتبار ملی دارد.

زنجان –قزوین بیشترین فوتی

رئیس پلیس‌راه استان زنجان بابیان اینکه ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در استان زنجان وجود دارد، عنوان داشت: بالای ۴۰ درصد تصادفات در محورهای زنجان- قزوین و زنجان- تبریز رخ می دهد.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد تصادفات جاده‌ای مربوط به سواری‌ها است، تصریح کرد: ۱۰ درصد وانت‌بارها،۱۱ درصد کامیون‌ها،۱۲ درصد موتورسیکلت‌سواران و چهار درصد مربوط به سایر موارد است.

وی بابیان اینکه ۴۲ درصد از تصادفات جاده‌ای در استان زنجان در شش‌ماهه نخست سال جاری مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی است، افزود: ۱۹ درصد واژگونی وسیله نقلیه و ۱۰ درصد انحراف به چپ در محورهای مواصلاتی استان زنجان بیشترین علت تصادفات جاده‌ای بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.