اردبیل- وضعیت استان اردبیل ازنظر جرائم به نسبت سایر استان‌ها وضعیت به‌مراتب کاهشی پیداکرده به‌طوری‌که در اکثر جرائم استان اردبیل جزو استان‌های پاک کشور است اما متاسفانه این روند در نزاع و درگیری ازرشدی ۷۰ درصدی برخوردار است.

نزاع در اردبیل بالاگرفته است

قدس آنلاین-گروه استان ها: باوجوداینکه استان اردبیل در حوزه بسیاری از جرائم روندی رو به کاهش داشته اما متأسفانه در طی یک سال گذشته افزایش جرائم رایانه‌ای و نزاع  و درگیری موجب نگرانی بسیاری از مسئولان شده است.

بنا بر گفته فرمانده انتظامی استان اردبیل نزاع و درگیری در این استان رشدی ۷۰ درصدی داشته و پائین آمدن نقطه‌جوش و آستانه تحمل مردم تعداد درگیری‌های خیابانی را از مرز ۴۰۰۰ هزار فقره در طی ۶ ماهه نخت سال گذرانده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل بابیان اینکه نزاع و درگیری بیشترین فراوانی را در بین جرائم در استان به همراه داشته است اظهار می‌کند:  در ۶ ماهه امسال ۴ هزار و ۴۰۰ مورد نزاع و درگیری داستان اردبیل رخ‌داده است.

سردار حسین عبدی اذعان می‌کند: هیچ جرائمی به‌اندازه جرائم یارانه‌ای و نزاع و درگیری در استان با رشد روبه‌رو نبوده است.

 فرمانده انتظامی استان اردبیل از رشد ۷۰ درصدی نزاع و درگیری در استان اردبیل خبر می‌دهد و یادآور می‌شود: این امر نشان می‌دهد که آستانه تحمل مردم بسیار پایین آمده است.

وی ادامه می‌دهد: بااین‌وجود استان اردبیل یکی از استان‌های امن کشور است و باید باکار فرهنگی از وقوع نزاع و درگیری سر مسائل کوچک و پیش و پا افتاده جلوگیری کرد.

وی اظهار می‌کند: خوشبختانه وقوع جرائم خشن مانند سرقت مسلحانه و راهزنی در استان بسیار ناچیز است.

عبدی تأکید می‌کند: ما با داشتن تمدن چندساله و کامل‌ترین دین متأسفانه آن‌طور که انتظار می‌رود انضباط اجتماعی در جامعه نداریم و مقصر اصلی خودمان هستیم چراکه همه به وظیفه خود به‌خوبی عمل نمی‌کنیم.

نیازمند تقویت سرمایه‌های اجتماعی

در این راستا مدیرکل امور اجتماعی استانداری اردبیل تقویت و توجه به سرمایه‌های اجتماعی را برای مقابله با این آسیب بسیار جدی و ضروری می‌خواند.

شفیع شفیعی ضمن اینکه نزاع فردی و گروهی را از آسیب‌های جدی در استان اردبیل می‌خواند بیان می‌کند: آسیب‌های موجود در این استان تنها به نزاع و درگیری منجر نمی‌شود بلکه اعتیاد و حاشیه‌نشینی  و همچنین خشونت، طلاق، خودکشی و مصرف مشروبات الکلی را باید به آن اضافه کرد اما دراین‌بین نزاع و درگیری فراوانی بیشتری را به خود اختصاص داده است.

جزو آسیب‌هایی هستند که بالاترین میزان رادارند.

وی مشارکت و همگرایی بیشتر سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های اجرایی را در این زمینه ضروری و لازم می‌داند و بیان می‌کند: درزمینهٔ کاهش خشونت انتظار می‌رود که سازمان‌های مردم‌نهاد یاریگر نیروی انتظامی باشند و با اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی لازم زمینه کاهش این آسیب را در استان فراهم آورند.

وی با تأکید بر این موضوع که در راستای کاهش این آسیب‌ها انتظار می‌رود تا سازمان‌های مردم‌نهاد مشارکت داشته باشند  ادامه می‌دهد: باید ارتقای سرمایه اجتماعی در استان اردبیل موردتوجه قرار گیرد چراکه بر اساس بررسی‌های انجام‌شده نیازمند تقویت چنین سرمایه‌هایی در استان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.