شهرکرد- مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه ۴۰ درصد از مراجعات به مراکز درمانی تقاضای القایی و غیر ضروری است که امید است با فرهنگ سازی زمینه توانمند سازی افراد ایجاد و از مراجعات غیر ضروری و ایجاد هزینه های مازاد برای این سازمان جلوگیری شود.

۴۰ درصد از مراجعات به مراکز درمانی القایی و غیرضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صفر فرامرزی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به جمعیت ۶۱ درصدی تحت پوشش بیمه سلامت گفت: با توجه به جمعیت ۹۰۸ هزار نفری استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۵۹۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

وی افزود: بیمه سلامت استان در قالب ۴ صندوق کارکنان دولت با جمعیت تحت پوشش ۸۵ هزار و ۲۸۷ نفر،صندوق بیمه همگانی ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر، سایر اقشار ۱۸ هزار نفر و صندوق روستائیان،عشایر و شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر ۴۸۳ هزار نفر تحت پوشش این بیمه می باشند.
فرامرزی جمعیت بیماران خاص را ۱ هزار ۹۱۹ نفر اعلام و اظهار کرد: بیمه سلامت تنها بیمه دولتی است که ۹۵ درصد از هزینه های درمان بیماران خاص را پرداخت می کند و در خصوص بیماران سرطانی نیز ۹۵ درصد از هزینه های درمانی پرداخت می شود.

مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت اقلام دارویی تحت پوشش بیمه سلامت ۲ هزار قلم دارو بوده که بعد از اجرای این طرح تعداد ۳۵۰ قلم دارو مخصوص بیماران خاص،سرطانی و صعب العلاج به این تعداد افزوده شده است.

وی یکی از مشکلات عمده سازمان بیمه سلامت را شکاف بین منابع و مصارف عنوان کرد و افزود: درآمد بیمه سلامت استان در سال ۹۵ حدود ۲۲ میلیارد تومان بوده در حالی که پرداخت های این سازمان ۲۱۰ میلیارد تومان بوده است.

فرامرزی نسبت درآمد  به مصارف را یک به ۹ اعلام کرد و گفت: پرداختی های این سازمان در سال ۹۳ بیش از ۱۱۲ میلیارد تومان و در سال ۹۴  بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: میزان رضایتمندی مردم از طرح تحول سلامت ۹۶ درصد بوده که استان چهارمحال و بختیاری جز استان های برتر کشور شناخته شده است.

وی عنوان کرد: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت پرداختی درمان از سوی مردم ۶۰ درصد بود که از زمان اجرای این طرح به ۲۰ درصد کاهش یافته است.

فرامرزی با اشاره به معوقات این سازمان به موسسات و دانشگاه گفت: معوقات دانشگاه علوم پزشکی حدود ۱۱ ماه با مبلغ ۳۴ میلیارد تومان پرداخت نشده است و درمجموع بدهی این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی ۱۱۲ میلیارد تومان می باشد اما معوقات داروخانه ها و موسسات خصوصی تا پایان سال ۹۵ تسویه شده است.

وی به همکاری بسیار مطلوب دانشگاه علوم پزشکی استان با این سازمان اشاره کرد و افزود: با وجود معوقات این سازمان به دانشگاه، اما تا کنون این دانشگاه همکاری بسیار خوبی با سازمان بیمه سلامت داشته و امید است با تامین منابع از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی کلیه معوقات دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.