زاهدان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تامین امکانات و تجهیزات پزشکی و بهداشتی مورد نیاز زائران اربعین حضرت سیدالشهدا از کشور پاکستان تاکید کرد.

تأمین تجهیزات بهداشتی و پزشکی مورد نیاز زوار پاکستانی اربعین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دکتر محمودرضا میری اظهار داشت: بسیار باعث خوشحالی است که هر سال میزبان زوار حسینی کشور پاکستان هستیم و به آنان خدمت می کنیم.

وی با اشاره به انجام بررسی های بهداشتی لازم جهت حفظ سلامت این افراد ادامه داد: تامین داروی مورد نیاز و واکسیناسیون و همچنین آماده باش بیمارستان ها جهت ارائه خدمات درمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این جلسه گفت: امسال پیش بینی شده است که ۳۰ هزار زائر کشور پاکستان از مرز میرجاوه جهت عزیمت به عتبات عالیات وارد کشورمان شوند.

دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: تمامی زائران در بدو ورود به کشور واکسن فلج اطفال دریافت کرده و از نظر ابتلا به بیماری هایی مانند وبا و مالاریا بررسی می شوند تا در صورت ابتلا تحت درمان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۳ هزار زائر از مرز میرجاوه وارد کشور می شوند ادامه داد: پیام های بهداشتی به ۳ زبان فارسی،اردو و انگلیسی در محل های عبور این افراد نصب شده است.

در این جلسه در خصوص هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی زابل و دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر جهت تامین آمبولانس، هماهنگی با بسیج جامعه پزشکی جهت تامین تعدادی پزشک عمومی، استقرار اتوبوس آمبولانس در شهرستان میرجاوه، نظارت بر توزیع آب و غذای سالم، تصمیم گیری و دستورات لازم ابلاغ شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.