کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد که آمادگی کامل انتظامی به منظور تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین وجود دارد.

آمادگی نیروی انتظامی درمرز خسروی/ توصیه پلیس فتا به زوار اربعین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" در جلسه قرارگاه اربعین که با حضور سردار "لطفعلی پاکباز" فرمانده مرزبانی استان و روسای پلیس های تخصصی در مرز خسروی برگزار شد، اظهارداشت: تجهیزات و امکانات لازم به منظور برقراری نظم و امنیت در مرز خسروی فراهم شده است.

وی افزود: علاوه بر این کارکنان انتظامی استان نیز در تمامی رده ها در آماده باش هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: ماموران پلیس راه به منظور تسهیل در تردد ها آمادگی کامل دارند و در زمان هایی که نیاز باشد محدودیت های ترافیکی اعمال می کنند.

سردار امان اللهی با بیان اینکه ماموران انتظامی سطح استان و یگان ویژه نیز به منظور برقراری نظم و امنیت آماده هستند، توضیح داد: برقراری امنیت و نظم بهترین هدیه ماموران نیروی انتظامی به زائران سید و سالار شهدا است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: باتوجه به بازگشایی مرز خسروی بر روی زائران اربعین حسینی، از مدت ها قبل برنامه ریزی های مناسب برای تردد ایمن و راحت زائران در استان انجام شده است.

سر دار امان اللهی با تاکید بر اینکه سبزپوشان ناجا در کرمانشاه آماده خدمت به زائران اربعین حسینی هستند، گفت: خدمت به زائران عتبات عالیات افتخاری بزرگ برای نیروی انتظامی محسوب می شود.

وی افزود: همچنین پرسنل انتظامی به منظور برقراری امنیت در طول مسیر نیز در آماده باش هستند و پس از آغاز تردد زائران در کنار موکب ها و محل های توقف زائران مستقر خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به فراهم کردن زیر ساخت های مناسب به منظور تردد زائران اربعین حسینی در مرز خسروی اشاره کرد و گفت: سازوکار های مناسب به منظور تامین گیت های تردد ورود و خروج با همکاری اداره کل راه و شهرسازی فراهم شده است.

توصیه های پلیس فتا به زائران اربعین 

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه از زائران اربعین خواست تا با توجه به توصیه ها و هشدارهای پلیس از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنند.  

سرهنگ "علی کریمی" گفت: ممکن است افرادی در زمان راهپیمایی اربعین با نیت سوء دست به  اعمال مجرمانه و یا کلاهبرداری بزنند، از این رو  لازم است، زائران حتما هشدار های پلیس فتا را جدی بگیرند تا  دچار آسیب نشوند.

وی با اشاره به اینکه همراه داشتن تلفن همراه و دوربین از سوی زائران مانعی ندارد، گفت: همراه داشتن این وسایل در حرم ها و اماکن زیارتی و تصویر برداری از پایانه های مرزی، ستون های نظامی در جاده ها، اماکن نظامی، ایست بازرسی و نظایر آن مطلقاً ممنوع است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه افزود: در صورت مفقود شدن تلفن همراه خود در موکب‌های، موضوع را به مسئول موکب و یا به اولین موکب ایرانیان اطلاع دهید.   

سرهنگ کریمی با تاکید بر اینکه هرگز از تلفن همراه افراد ناشناس برای برقراری ارتباط استفاده نکنید، خاطرنشان کرد: در مواقعی که نیاز ضروری به استفاده از تلفن همراه دیگران دارید، از تلفن همراه افراد مطمئن استفاده و پس از تماس شماره را از حافظه تلفن حذف کنید.

وی با آرزوی سفری امن همراه با سلامت برای همه زائران ابا عبدالله الحسین(ع) یادآور شد: زائران عزیز در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش فوریت های پلیسی با ما  در میان بگذارند.

اشراف اطلاعاتی در ایام اربعین ضروری است 

جانشین رئیس پلیس فتا ناجا تاکید کرد: اشراف اطلاعاتی، پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرم در حوزه فضای مجازی در زمان راهپیمایی اربعین ضروری است.  

سردار "وحید مجید" در بازدید از ساختمان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، ضمن قدردانی از زحمات پرسنل پلیس فتا استان کرمانشاه، بر اهمیت اشراف بر فضای مجازی تاکید کرد.

 وی با بیان اینکه پلیس فتای استان به خوبی توانسته است ماموریت های خود را انجام دهد، افزود: پرسنل پلیس فتا باید از حداکثر توان خود برای مبارزه با جرایم  سایبری، پیشگیری و پیش بینی جرایم استفاده کنند.

جانشین رئیس پلیس فتا با اشاره به ویژگی های فضای مجازی و لزوم ارتقا دانش کارکنان این پلیس تخصصی گفت: با توجه به این که مجرمین سایبری افرادی با هوش و دارای دانش رایانه ای بالا هستند، پرسنل پلیس فتا نیز باید با افزایش دانش و آگاهی خود بر کلیه روش های مجرمین اشرافیت کامل داشته باشند.

سردار مجید با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی بر ضرورت اشراف بر نشانگاه ها و وبگاه های فعال در این حوزه تأکید کرد.

 وی با تاکید بر اینکه اشراف اطلاعاتی در حوزه فضای مجازی اهمیت بسیاری بر مدیریت این فضا دارد، گفت: باید جلوی هرگونه مشکل، کلاهبرداری  و یا انتشار اخبار کذب در فضای مجازی گرفته شود.

کشف محموله سیگار قاچاق در صحنه 

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه گفت: در یک عملیات ضربتی بیش از ۱۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.  

سرهنگ "بهروز فخری" اظهار داشت:  با اقدامات اطلاعاتی انجام شده، کارکنان انتظامی شهرستان صحنه یکدستگاه خودرو سواری حامل کالای قاچاق را شناسایی و با هماهنگی قضایی نسبت به توقف و بازرسی از آن اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات بیش از ۱۲۰هزار نخ انواع سیگار قاچاق به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال کشف و ضبط، یک دستگاه خودرو سواری توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

کاهش ۸۲ درصدی نزاع در هرسین 

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از کاهش ۸۲ درصدی نزاع و درگیری در ۶ ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال فبل در این شهرستان خبرداد.  

سرهنگ "همتعلی شکری" در تشریح این خبر گفت: با اجرای تمهیدات پیشگیرانه و اقدامات و تدابیر نیروی انتظامی شهرستان هرسین، شاهد کاهش ۸۲ درصدی نزاع های دسته جمعی در سطح شهرستان در طول ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان ابراز امیدواری کرد روز به روز شاهد کاهش نزاع و پرخاشگری در سطح جامعه باشیم و محیطی امن و آرام برای رشد و تعالی خانواده ها وفرزندانمان فراهم شود.

دستگیری سارق حرفه ای با ۱۳ فقره سرقت در کرمانشاه 

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری یک سارق حرفه ای خودرو توسط ماموران کلانتری ۱۹ طاقبستان خبر داد.  

سرهنگ" رضا شیرزادی "درباره جزییات این خبر گفت: ماموران کلانتری ۱۹ طاقبستان پس از وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو با شگرد های مشابه در حوزه استحفاضی شناسایی سارق را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران این کلانتری با انجام اقدامات اطلاعاتی یک سارق حرفه ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: متهم در بازجویی های مقدماتی در کلانتری به ۱۳ فقره سرقت قطعات و محتویات خودرو  و چادر مسافرتی اعتراف نمود.

سرهنگ شیرزادی عنوان کرد: پس از تشکیل پرونده متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سارق دستگیر شده از متهمان سابقه دار و حرفه ای می باشد احتمال می رود تعداد سرقت های وی بیش از اعترافات اولیه باشد، از این رو بازجویی های فنی و تخصصی از وی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.