زنجان- امام جمعه زنجان به رعایت مقررات کشور عراق تاکید کرد و گفت: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مومن است و داشتن روادید برای حضور در مراسم اربعین الزامی است.

زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مومن است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه زنجان اظهار داشت: زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مومن است و در آموزه‌های دینی به این امر تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه بر طبق سخنان مسئولان برپایی موکب‌ها برای کمک به عراقی‌ها در پذیرایی از زیارت اربعین است ابراز کرد: سیاست ما از سیاست عراقی‌ها جدا نیست و وظیفه داریم در این گردهمایی بزرگ از مقررات آن‌ها تبعیت کنیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه داشتن روادید برای حضور در مراسم اربعین الزامی است تصریح کرد: اگر کسی بدون روادید در مراسم حضور داشته باشد دستگیر می‌شود که مجازات آن سه سال زندان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم عراق با رشادت‌های خود به تبعیت از فتوای مرجعیت بزرگترین خطر آمریکا یعنی داعش را نابود می‌کنند.

خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه آمریکا داعش را به وجود آورده و تسلیحات در اختیار آن‌ها می‌گذارد ابراز کرد: آمریکا قابل اعتماد نیست و هر زمان فرصت پیدا کند به عراق ضربه می‌زند.

وی با اشاره اینکه داعش نفس‌های آخر را می‌کشد بیان کرد: رسوایی آمریکا نسبت به قوانین بین‌المللی برای همه آشکار شده است و ۳۹ سال است که در خیال خام هستند اما با اقدامات مسئولان خط قرمز نظام یعنی اقتدار ملی حفظ و توطئه‌های آمریکا خنثی می‌شود.

امام جمعه زنجان به سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: عرصه‌های بی‌نظیری در تجلی اجرای عدالت در سایه دین و قرآن در مقابله با ظلم، ستم و بی‌عدالتی در دوران امامت ایشان رقم خورد و بر اساس مقتضیات زمان برای پاسداری از قرآن و حفظ دین تلاش با طاغوت مبارزه کردند.

وی خاطرنشان کرد: هفته پیش رو سالروز رحلت مرجع بزرگ، عارف، محقق، مورخ و علامه عالیقدر آیت‌الله مرعشی نجفی است که بزرگترین کتابخانه در ایران و سومین در جهان را دایر کرد.

خاتمی به ۹ صفر سال ۳۷ هجری قمری مصادف با شهادت یکی از صحابه پیامبر عمار یاسر اشاره کرد و گفت: عمار یاسر نمود باور و قضاوت مردم در بین لشکریان امیرالمومنین و طاغوت زمانه یعنی معاویه بود و امروز نیز به عنوان نمونه ولایتمداری شناخته می‌شود.

این مسئول روشن کردن حقایق بدون تعصب را از ویژگی‌های خواص برشمرد و گفت: عمار در جنگ روانی دشمن روشنگر حقایق بود و ویژگی‌های مومنان و ناحق بودن معاویه را تبیین می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان هشتم آبان ماه را یکی از روزهای فراموش نشدنی در کشور خواند و افزود: دانش‌آموز بسیجی در حالی که باید در مدرسه به تحصیل می‌پرداخت، به درجه‌ای از رشد معنوی رسیده بود که نارنجک به کمر خود بست و زیر تانک دشمن رفت.

وی با اشاره به اینکه ۳۶ هزار دانش‌آموز در کشور شهید شدند، تصریح کرد: این شهدا سرمایه‌های جامعه هستند و اولیا و آموزش و پرورش باید به تاسی از شهیدان تربیت دینی فرزندان را مورد توجه قرار دهند.

خاتمی به سالروز شهادت نخستین شهید محراب اشاره کرد و افزود: آیت‌الله هادی طباطبایی در دهم آبان سال ۵۸ توسط منافقان کوردل به شهادت رسید.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.