کارشناس تیراندازی می‌گوید که مربی خارجی برای ملی‌پوشان لازم نیست و آن‌ها تنها باید به یک برنامه‌ریزی منسجم برسند.

کارشناس تیراندازی: ملی پوشان ایران نیاز به مربی خارجی ندارند

به گزارش قدس آنلاین، حسن ذالفقاری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حضور ملی‌پوشان ایران در رقابت‌های تیراندازی فینال فینالیست‌ها، اظهار کرد: در این رقابت‌ها پنج نماینده داریم که خوشبختانه تعداد ورزشکاران دعوت شده نسبت به قبل بیشتر شده است. تعدادی از آنها به سبب پیشرفت و برخی هم به خاطر کسب مقام به این رقابت‌ها دعوت شدند. در این مرحله از  مسابقات شرایط برای ورزشکاران بهتر بود و فدراسیون چیزی برای آنها کم نگذاشت و در بهترین فرصت اعزام شدند.

او در ادامه‌ افزود: با توجه به مدیریت جدید، اردوهای تیم‌ ‌ملی در سه، چهار ماه اخیر اصلا قطع نشد و بین هر مرحله از اردوها تنها یک یا دو روز برای استراحت زمان بود. در اردوها از نظر تجهیزات، ساچمه و سلاح بهترین امکانات برای ملی‌پوشان وجود داشت و شرایط تمرینی مناسب بود.

کارشناس تیراندازی در مورد شانس کسب سهمیه تیراندازان ایرانی برای المپیک 2020، گفت‌: تیراندازی یک رشته رکوردی است. این که بگوییم چند سهمیه گرفته می‌شود کمی مشکل است. سهمیه‌های کسب شده در المپیک قبل به سبب تعدد سفرها و حضور در مسابقات زیاد، به دست آمد. کسب سهمیه المپیک در مسابقات مختلف توزیع می‌شود. توزیع سهمیه  المپیک در رقابت‌های اول و دوم سخت تر است، اما در رقابت‌های بعدی کار راحت‌تر می‌شود چون تعدادی از ورزشکاران سهمیه خود را بدست آورده اند. در سنوات قبل داشتیم فردی را که دوازدهم شده بود و سهمیه المپیک را گرفت بنابراین برای کسب سهمیه المپیک شانس را هم باید در نظر گرفت. از اکنون نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چند سهمیه خواهیم گرفت.

کارشناس تیراندازی به مسابقات تیراندازی که سهمیه  المپیک توزیع می‌شود، اشاره کرد و گفت‌: در رقابت‌های کاپ جهانی (سالی هفت‌بار برگزار می‌شود)، مسابقات جام جهانی (هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود)، مسابقات آسیایی و بازی‌های آسیایی سهمیه المپیک توزیع می شود.

وی افزود: در آسیا نیز مسابقاتی ‌اضافه شده است که به قهرمانی سلاح‌های بادی معروف است. این مسابقات سالی یک بار برگزار می‌شود و طبق اعلام فدراسیون جهانی کسب سهمیه المپیک در این رقابت‌ها نیز وجود دارد بنابراین شانس کسب سهمیه المپیک برای ما ‌بیشتر خواهد شد. در این مسابقات رقیبان بین‌المللی کمتر و رقبا آسیایی هستند  و تعداد ورزشکاران هم خیلی زیاد نیست و شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک بالا خواهد بود.

ذوالفقاری با بیان اینکه مربی خارجی برای تیم‌های ملی تیراندازی لازم نیست، افزود: پیش از این هم نیاز به لازلو نداشتیم. تنها تغییری که در زمان لازلو برای تیم‌ ‌ملی اتفاق افتاد افزایش حضور در مسابقات بین‌المللی بود. پیش از این ملی‌پوشان هر سه سال یک بار یک سفر خارجی می‌رفتند، اما در زمان ریاست هاشمی و سرمربیگری لازلو تعداد سفرها زیاد شد و تقریبا ملی‌پوشان به تمام کاپ‌های جهانی و مسابقات بین‌المللی مهم اعزام می‌شدند. حتی اردوهای طولانی مدت خارجی هم داشتیم.

کارشناس تیراندازی گفت‌: قبل از لازلو ما نمره 400 (بالاترین سطح) را داشتیم و تنها کاری که اتفاق افتاد برنامه‌ریزی بود که شانس موفقیت تیراندازان را زیاد کرد. به نظر من ملی‌پوشان ایران به حد کفایت رسیده اند و تنها نیاز به برنامه‌ریزی و هدایت دارند. مربی باید به اندازه کافی درایت داشته باشد و بداند که چه اردوهایی با  چه تعدادی باید باشد و چه سفری باید بروند. در ایران مربیان کارآمد وجود دارند و من نیاز به مربی خارجی نمی‌بینم. تنها باید به برنامه‌ریزی منسجم برسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.