ایوان- فرماندار ایوان گفت: تونل قلاجه امکان تردد زائران بیشتری از شهرستان ایوان برای شرکت در کنگره عظیم اربعین را فراهم کرده است.

تونل قلاجه امکان تردد زائران بیشتری از شهرستان ایوان را فراهم کرده است

به گزارش قدس آنلاین، احسان اکبری در جلسه هم اندیشی فرمانداران سه شهرستان ایوان غرب، گیلان غرب و اسلام آباد غرب برای تسهیل در تردد و اسکان زائرین عتبات عالیات در فرمانداری ایوان غرب، با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان ایوان سه جلسه با ۷ کارگروه در این فرمانداری تشکیل و وظایف کارگروهای مربوطه نیز مشخص شده است، اظهارداشت: کنگره عظیم اربعین باعث افتخار ماست و ما میزبان زوار عتبات عالیات هستیم و در راه خدمت به زوار اباعبدالله الحسین (ع) از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در مرز مهران تمام زیر ساخت ها فراهم است، خاطرنشان ساخت: با بهره برداری از تونل قلاجه، امکان تردد بیشتر زوار از این شهرستان نسبت به سال گذشته فراهم شده است.

مهدیان معاون فرماندار ایوان نیز در این جلسه گفت: تردد و اسکان زائرین در سه شهرستان ایوان، گیلان غرب و اسلام آباد غرب با توجه به بازگشایی مرز خسروی در شهرستان قصر شیرین و بازگشایی تونل قلاجه با سال گذشته متفاوت است و می طلبد در این راستا توسط فرمانداران این سه شهرستان تمهیدات لازم اندیشه شود.

فرماندار گیلان غرب نیز در این نشست با بیان اینکه این جلسه هم اندیشی ستاد اربعین، باعث ارائه خدمات مطلوب به زوار می گردد، گفت: در بخش گواور شهرستان گیلان غرب که در مسیر جاده اسلام آباد غرب به ایوان است، با همکاری حجت الاسلام محمدی امام جماعت این بخش دو موکب دایر شده و بنرهای لازم جهت راهنمایی زوار نصب شده است.

فرهاد همتی با اشاره به اینکه ما بایستی از فرصت کنگره عظیم اربعین به خوبی استفاده کنیم، اظهارداشت: در نقاط مشترک سه شهرستان با تشریک مساعی و همکاری فرمانداران این سه شهرستان، می توانیم خدمات بیشتری به زوار داشته باشیم.

فرماندار اسلام آباد غرب در این جلسه با بیان اینکه اسلام آباد آخرین نقطه ای است که زوار از آنجا تقسیم و به طرف ایلام، ایوان غرب و قصر شیرین جهت عزیمت به عتبات عالیات می روند، گفت: زوار پس از عبور از اسلام آباد غرب از طرف ایلام و ایوان به مهران و از شهر اسلام آباد غرب به قصر شیرین  می رسند.

افشین کریمی با اشاره به اینکه سه شهرستان ایوان، گیلانغرب و اسلام آباد غرب اشتراکات فراوانی دارند، اظهارداشت: مردم این سه شهرستان  زبان، گویش و قومیت مشترکی دارند و این اشتراکات می تواند برای این شهرستان ها از نظر تبادلات فرهنگی مفید و مؤثر باشد.

وی به ساخت چندین زائر سرا در شهرستان اسلام آباد غرب اشاره کرد و بیان داشت: در این شهرستان تدابیر فراوانی اندیشیده شده و چند زائر سرا ساخته شده که مورد استفاده زوار قرار گیرد و سرویس های بهداشتی در موکب های بخش حمیل نیز دایر شده است.

فرماندار اسلام آباد غرب با بیان این مطلب که زمینه برای اسکان بیش از ۲۰۰۰ نفر در هر شب در این شهرستان فراهم شده است، خاطرنشان ساخت: اربعین حسینی فرصت خوبی برای منطقه فراهم نموده که بایستی از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود و با همکاری و هماهنگی در بین شهرستان ها به زوار اربعین خدمت رسانی کنیم.

امام جماعت بخش گواور شهرستان گیلان غرب نیز در این نشست با تشکر از تلاش های مهندس مروارید استاندار سابق ایلام به خاطر تلاش شبانه روزی در راه اندازی تونل قلاجه، گفت: مهندس مروارید در سال گذشته در بحث زوار عتبات عالیات به مهران، تدبیر و درایت خاصی داشت و مهران را به عنوان اولین مرز خروجی برای زوار تبدیل کرد، که بایستی از خدمات این مرد بزرگ تقدیر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.