۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 570958

گناباد-معاون فنی جهاد کشاورزی گناباد با بیان اینکه هم اکنون در فصل برداشت چای ترش قرار داریم، گفت: پیش بینی می شود از سطح چهار هکتار از مزارع شهرستان گناباد دو تن چای برداشت شود .

آغاز برداشت چای ترش در گناباد

به گزارش قدس آنلاین، معاون فنی جهاد کشاورزی گناباد اعلام کرد: ازچهار هکتار  سطح زیر کشت چای ترش، پیش بینی می‌شود امسال حدود دو تن از این محصول در گناباد برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه زیستگاه اصلی چای ترش، منطقه سیستان و بلوچستان است، اظهار کرد: بذر این محصول در سال ۱۳۹۱ برای اولین بار توسط ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گناباد وارد این شهرستان شده و به صورت آزمایشی کشت شده است.

معاون فنی جهاد کشاورزی گناباد تأکید کرد: تاکنون این محصول تقریبا عملکرد خوبی داشته ولی هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد که در صورت عملکرد خوب در درازمدت در بحث ترویج و فرآوری آن اقدام خواهد شد.

صادقی اذعان کرد: در این مدت چند نفر از کشاورزان به کشت این محصول روی آورده‌اند که تاکنون نیز رضایتمندی خوبی داشته اند و هم اکنون نیز به صورت سنتی نسبت به برداشت محصول اقدام نموده اند، اما در عین حال باید سازگاری چای ترش توسط کارشناسان ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گناباد بررسی گردد، چراکه ممکن است در آینده شرایط آب و هوایی منطقه دگرگون شود.

چای ترش با نام علمی‌گل جامائیکا گیاهی است یک ساله با بوته‌هایی به ارتفاع یک تا سه متر که به دلیل داشتن رنگ قرمز به آن چای قرمز نیز می‌گویند که به صورت نوشیدنی سرد یا گرم استفاده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.