طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا و آئین‌نامه لیگ قهرمانان آسیا در صورت حذف پرسپولیس، استقلال و نفت تهران به خاطر بدهی‌ها ۵ تیم شانس جایگزینی آنها را دارند.

در صورت حذف پرسپولیس و استقلال، کدام تیم‌های ایرانی جانشین آنها در آسیا می‌شوند؟

به گزارش قدس آنلاین، در حالیکه پرسپولیس و استقلال به دلیل بدهی‌های کلان خود در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند و اگر آنها نتوانند تا روز دوشنبه ضرب‌الاجل AFC را اجرا کنند و بدهی میلیاردی خود را بپردازند در آن صورت تیم‌های دیگری از لیگ برتر جایگزین آنها خواهند شد. این مسئله در مورد تیم نفت تهران هم صدق می‌کند و اگر نفت تهران نتواند استانداردهای لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند و مجوز حرفه‌ای برای حضور در این مسابقات را بگیرد در آن صورت نیز یک تیم دیگر ایرانی جایگزین نفت در لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد.

براساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین آئین‌نامه مسابقات لیگ قهرمانان، در صورت حذف پرسپولیس، استقلال و نفت تهران از لیگ قهرمانان و در صورتیکه ایران ۱+۳ سهمیه در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد در آن صورت تا رده هشتم جدول فصل گذشته تیم‌ها شانس جایگزینی دارند و می‌توانند به جای ۳ تیم پرسپولیس، استقلال و نفت تهران به این مسابقات وارد شوند.

طبق جدول فصل گذشته لیگ برتر، ۸ تیم اول به این ترتیب هستند:

۱- پرسپولیس

۲- استقلال تهران

۳- تراکتورسازی تبریز

۴- ذوب‌آهن اصفهان

۵- سپاهان

۶- پیکان

۷- استقلال خوزستان 

۸- گسترش فولاد تبریز 

که در صورت حذف پرسپولیس، استقلال و نفت تهران، تیم‌های ذوب‌آهن، سپاهان و پیکان به احتمال فراوان جایگزین این تیم‌ها در لیگ قهرمانان‌ آسیا خواهند شد. البته استقلال خوزستان با توجه به اینکه در رده پایین‌تری نسبت به این تیم‌ها قرار دارد و اینکه شرایط مالکیت این باشگاه نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد احتمال حضورش در آسیا بسیار ضعیف است. گسترش فولاد تبریز هم با توجه نتایج بسیار ضعیف این فصلش بعید است که در لیگ قهرمانان آسیا شرکت داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.