پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: علیرضا منصوریان بیشترین لطمه را از مک درمورت مربی ایرلندی خورد.

منصوریان بیشترین ضربه را در استقلال از چه کسی خورد؟

به گزارش قدس آنلاین، امید روانخواه در خصوص ارزیابی‌اش از دربی ۸۵ گفت: من در مورد این بازی در تلویزیون مفصل صحبت کردم و در مورد عملکرد تیم استقلال بحث‌هایی را انجام دادم و دیدیم که در نیمه دوم این تیم خوب بازی کرد اما صحبت اصلی من در مورد شیوه پیشرفت کردن تیم در ادامه راه است که توضیحاتی را باید در موردش ارائه کنم.

وی افزود: نکته‌ای که باید روی آن تأکید کنم این است که وقتی امسال لیگ شروع شد بازیکنان مد نظر سرمربی جذب شدند و دورنمای تیم آنقدر خوب بود که همه می‌گفتند استقلال امسال رویایی است. مربی بدنساز به تیم اضافه شد و مک‌درمورت تمرینات را حدود ۲ ماه زیر نظر گرفت و کار بدنسازی را آغاز کرد. وقتی این شرایط به وجود می‌آید همه منتظر آغاز مسابقه هستند و آن زمان یادم هست همه می‌گفتند امسال استقلال مدعی قهرمانی است. از بازیکن گرفته تا مربی و هوادار این حرف را تکرار می‌کردند.

هافبک سابق استقلال تأکید کرد: هواداری که به استادیوم می‌آید زیاد در تمرینات تیم حضور ندارد و فقط مسابقات را می‌بیند، در واقع مسابقه بازخورد تمرینات است به طور مثال ما در سپیدرود در ابتدای فصل کار را طوری آغاز کردیم که در آغاز لیگ برتر حتی یک مصدوم هم نداشتیم ولی استقلال در شروع مسابقات ۵-۶ مصدوم داشت. شما بهتر می‌دانید آغاز مسابقات نشان دهنده عملکرد یک تیم است، مثلاً پارس جم شروع خوبی در لیگ داشته و کم کم روی غلتک افتاد و با گذشت ۱۰ هفته خودش را به عنوان یک مدعی نشان داد اما استقلال لیگ را با مصدوم شروع کرد و شروع خوبی نداشت و از لحاظ تاکتیکی هم که همه دیدند که چه بر سر تیم آمده بود. تازه این وسط عنوان شد مک‌درمورت تمرین‌دهنده هم هست. پس ما در آغاز لیگ نه بدنسازی خوبی دیدیم نه کار تاکتیکی خوبی و چند مصدوم هم داشتیم.

روانخواه در ادامه گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: تیم کمترین گل زده را داشت و بیشترین پنالتی را در لیگ داد و حتی گلی که از پرسپولیس خوردیم روی یک کار بسیار ساده اتفاق افتاد. این تاکتیک که ضربه بلند را بزنند و مهاجم اول توپ را بساباند و مهاجم بعدی در موقعیت گل قرار بگیرد مربوط به ۱۵ سال پیش است ولی مدافعان استقلال نتوانستند مهاجم پرسپولیس را کنترل کنند. پس مشخصاً استقلال در تمرینات با چنین مشکلاتی مواجه است که از ابتدای فصل هم با آن روبرو بوده.

وی افزود: من در این چند روز در مورد شفر زیاد صحبت نکردم و بارها تأکید کردم که باید به او زمان داد چون همه می‌دانیم که او به شناخت لازم نرسیده است. شفر هرچقدر هم دانش داشته باشد وقتی بازیکنان را نمی‌شناسد نباید الان به او خرده‌ای گرفت. برای شما مثالی می‌زنم، فرض کنید یک مربی ایرانی در بهترین شرایط عملکردی و دانشی وارد لیگ لهستان می‌شود و به او می‌گویند فلان تیم را تحویل بگیرد. وقتی او کار را شروع می‌کند طبعاً نمی‌داند کدام بازیکن چند پسته است یا کدام بازیکن می‌تواند بهترین عملکرد را داشته باشد، این یک مسئله کاملاً طبیعی است. مربی خارجی در صورتی خوب کار می‌کند که قبل از لیگ بتواند بیاید و فرصت شناخت داشته باشد، من نظرم این است که علیرضا منصوریان بیشترین لطمه را از مک درمورت خورد چون طراحی تمرینات با او بوده و بدنسازی هم که بر عهده این مربی بوده است. این همه هفته از لیگ گذشته هنوز تغییری ایجاد نشده است.

روانخواه در خصوص اینکه شفر روز گذشته ادعا کرد مک ‌درمورت تنها اجرا کننده برنامه‌های این مربی آلمانی است، گفت: باز هم به عقب بر می‌گردیم چون شفر شناختی از بازیکنان ندارد و این دستیار او است که می‌گوید فلان بازیکن در کدام نقطه بازی کند. مگر غیر از این است که بازیکنان در بازی تمریناتی را که انجام داده‌اند را باید پیاده کنند؟ پس چرا ما چیزی نمی‌بینیم. پس این نشان می‌دهد سبک تمرین دهنده تیم دچار مشکل است. به نظر من در بازی استقلال مقابل پرسپولیس با وجود اینکه قائدی جوانی کرده بود و اشتباه داشت ولی باید به میدان می‌رفت. این مسائل را مک‌درمورت به شفر منتقل نمی‌کند. من نظرم این است ای کاش به جای این مربی که ۲ ماه در قبل از لیگ و ۲ تعطیلی جداگانه در اواسط لیگ برای آماده‌سازی استقلال داشت یک مربی ایرانی را در کنار شفر استفاده می‌کردند تا او همه چیز را به این مرد آلمانی منتقل کند. مگر ما مربی خوب ایرانی کم داریم؟ 

هافبک سابق استقلال در خصوص ضعف گلزنی مهاجمان و عملکرد ضعیف شهباززاده و قربانی و اینکه در ابتدای فصل در مورد خرید شهباززاده سر و صدای بسیاری صورت گرفت، گفت: از این صحبت‌ها در زمان علیرضا منصوریان زیاد بود و اعتقاد دارم در مورد خریدهای استقلال در ابتدای فصل شوآف صورت گرفت. بجز ضعف مهاجمین باید بپذیریم که استقلال مشکل ایجاد خلق موقعیت دارد بعضی مواقع می‌بینیم حیدری در شرایط ارسال است و مهاجم صاحب توپ هم می‌شود اما یک در مقابل ۳ دفاع در نهایت تسلیم شده و توپ را به آنها واگذار می‌کنند. اگر مهاجم گزینه پاس نداشته باشد طبعاً توپ را لو می‌دهد. مشکل این است که استقلال خلق موقعیت نمی‌کند و در این شرایط نباید انتظار زیادی از مهاجمین داشت.

روانخواه افزود: من در ابتدای فصل در جمع دوستان خصوصی‌ام این صحبت‌ها را می‌کردم که خریدهای استقلال تنظیم نیست و تعادلی ندارد. استقلال شده فقط هافبک دفاعی و سانتر فوروارد. استقلال مهاجم پا به توپ ندارد و شاید بهتر بود یک مهاجم در حد منشا جذب تیم می‌شد. ما آن زمان دفاع چپ هم می‌خواستیم اما اگر قبل از شروع فصل که به قول دوستان استقلال رویایی بسته شده بود حرف می‌زدیم آقایان می‌گفتند اینها از بیرون در حال انتقاد هستند. 

وی تأکید کرد: قبول دارم مهاجمان استقلال ضعیف عمل کردند و فکر می‌کنم امسال بهترین بازی تیم در بازی با استقلال خوزستان بود که در آن بازی هم موفق به گلزنی نشدند.  ما مهاجمانی داریم که باید برایشان ایجاد موقعیت شود و توپ راحت در اختیار آنها قرار بگیرد اما ای کاش به جای این همه هزینه بازیکنی مثل منشا را می‌گرفتند که هم بر می‌گردد و خودش توپ را می‌گیرد و هم خودش را در موقعیت گل قرار می‌دهد. من زمانی که کاوه رضایی هم در استقلال بود گفتم که او بسیار خوب کار می‌کند اما استقلال مهاجمی می‌خواهد که در طول فصل حداقل ۱۵ گل بزند که متاسفانه خریداری نشد.  تیمی که می‌خواهد قهرمان شود به چنین بازیکنی نیاز دارد.

هافبک سابق استقلال در پایان گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: شفر مربی ای است که باید به او کمک شود و با این همه مشکلات ساختاری باشگاه نمی‌توان از او در عرض چند هفته انتظار داشت. شنیده‌ام شفر اصلاً از مک‌درمورت راضی نیست و حتی در ابتدای حضورش در ایران هم با وی مشکلاتی داشته و آن طور که از مصاحبه‌های این مرد آلمانی می‌بینم هنوز هم به مشکلات بدنی تیم انتقاد وارد می‌کند. پس بنابراین بهتر است به جای این مربی که در این چند ماه اصلاً کارایی نداشته یک مربی ایرانی را بیاورند که بتواند دست راست شفر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.